michael691 Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Jeg vil gjerne finne noe nytt av rå finsk melodeath. Da mener jeg fengende sanger, liksom råbra sanger.. xD anyway. Innen Children of Bodom - Downfall, Sixpounder, Angels Don't Kill Norther - Blackhearted, Betrayed, Death Unlimited, Nothing, A Fallen Star, Omen, Kalmah - Ready for Salvation, Moon of My Nights, Groan of Wind Mors Principium Est - Pure In Flames( svensk ja men melo xD) - Come Clarity, Bullet Ride, ( hele a sense of purpose) osv. Amon Amarth (samme,men melodeath ja) - Runes To My Memory, Cry of the Blackbirds, Embrace the Endless ocean Noen bra sanger å anbefale som er lignende de som er nevnt over? Helst sånna epic, triste aktig, som Embrace the endless ocean, Nothing, Angels Don't kill etc. Gjerne med keyboard digg det. Try Moon of my Nights og Omen takk på forhånd Edit: leif Endret 7. oktober 2008 av Arild_Banankake
Hrodebert Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Må musikken komme fra Finnland? Mye bra av de sorten fra blandt annet Svergie!
michael691 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Må musikken komme fra Finnland? Mye bra av de sorten fra blandt annet Svergie! Ja det gjør det også! Men finnskene bruker keyboard, og det er jævlig nice å høre på Endret 7. oktober 2008 av Arild_Banankake
Hrodebert Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Og det gjør de ikke i Sverige Hadde jeg vært deg hadde jeg sjekket ut ScarSymmetry fra Sverige, mulig det ikke er keyboard, men det er jæskla bra! Søk på de hos feks. Youtube...
michael691 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Skrevet 7. oktober 2008 Har hørt om de ja. Noen bra sanger å anbefale? Sjekk ut noe av Wintersun Wintersun har jeg hørt på lenge;) glemte å skrive de opp >_< men takk alikavel:)
michael691 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Skrevet 7. oktober 2008 Dark Tranquillity bruker da en del synth. i know. Men jeg liker ikke vokalen
Hrodebert Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Liker du DragonForce da Der er det mye piano, men det er blod harry power-metal!
michael691 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Skrevet 7. oktober 2008 Liker du DragonForce da Der er det mye piano, men det er blod harry power-metal! Neeh, liker ikke sånn power.
Erlendz Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Hmmm, du liker vokalen i Children of Bodom, men ikke den i Dark Tranquillity? Jeg tror det er feil på deg! Skyfire er midt i blinken for deg.
CypheroN Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Children of Bodoms vokalist er nok på hatlista mi.
Illuminant Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Monochromatic Stains og Indifferent Suns av Dark Tranquilllity
michael691 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Skrevet 7. oktober 2008 Children of Bodoms vokalist er nok på hatlista mi. Skyfire har jeg hørt om hørt på de i 1 år. Drit bra. Og vokalen i Bodom er fælt. Han høres ut som en sjiraff med hals infeksjon. Jeg foretrekker hans gamle black metal aktige stemme.
Erlendz Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 (endret) De spiller jo ganske typisk melodeath/metalcore med de catchye refrengene. Nesten litt på grensen til småpoppete i refrengene, men det er jo veldig vanlig i den stilen de spiller. Det at denne typen refrenger ofte er lette å like gjør jo at man ofte lettere går lei av dem også. Det er i hvertfall min erfaring. Vil ikke si at man blir raskere lei av dem enn f.eks. In Flames sitt nyeste, som trådstarter faktisk har listet opp. Heller motsatt. Hvis jeg skulle anbefalt trådstarter et band for livet hadde jeg gitt han en annen anbefaling, men siden bandet utvilsomt faller i samme gate som flere av bandene han lister opp så jeg på de som et naturlig valg. Det som etter min mening skiller Disarmonia Mundis nyeste album (først og fremst) fra mye av det andre i sjangeren er ikke at de gjør så mye annerledes, men heller at det de gjør blir gjort veldig bra. Jeg står ved min anbefaling. Endret 8. oktober 2008 av qweac
michael691 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Skrevet 8. oktober 2008 De spiller jo ganske typisk melodeath/metalcore med de catchye refrengene. Nesten litt på grensen til småpoppete i refrengene, men det er jo veldig vanlig i den stilen de spiller. Det at denne typen refrenger ofte er lette å like gjør jo at man ofte lettere går lei av dem også. Det er i hvertfall min erfaring. Vil ikke si at man blir raskere lei av dem enn f.eks. In Flames sitt nyeste, som trådstarter faktisk har listet opp. Heller motsatt. Hvis jeg skulle anbefalt trådstarter et band for livet hadde jeg gitt han en annen anbefaling, men siden bandet utvilsomt faller i samme gate som flere av bandene han lister opp så jeg på de som et naturlig valg. Poenget er...?
Erlendz Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Poenget står i teksten du siterer. Det er selvsagt et svar til han som skrev før meg. Endret 8. oktober 2008 av qweac
CypheroN Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Hadde dilla på Celestial Furnace av dem for noen år siden, den er fet, men blir bare for standard og kjipt etterhvert. Kan høre her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå