Gå til innhold

For mye for mine behov?


Anbefalte innlegg

Skal bygge pc, men har egentlig bare valgt noe som ikke er det aller beste, men nesten rett under. Jeg har tenkt til å bruke den da til spilling av de nyeste spill, på max og medium i 1280x1024 oppløsning. Trenger jeg dette her da?

 

CPU: Intel Q9550 2,8 Ghz| HK: Asus Maximus Extreme| HDD:1 Tb Dual prossesor| Kabinett: Aplus El Diablo| Grafikkort: PowerColor Radeon HD 4870 1GB "PCS"| RAM: Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3 4GB| OS: ENG Vista 64-bit| PSU: OCZ StealthXStream 600W

 

Lurte kanskje på om noen hadde noen forslag å komme med, som f.eks. hva jeg kan kutte litt ned på. Pc'en koster ca. 13,5-14 tusen kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At HK'et har Maximus Extreme i navnet, gjør det neppe kjappere enn andre X48 (eller P45 eller P35) HK, men det har antagelig en masse ekstra tilkoplinger, som de aller fleste aldri noengang kommer til å få bruk for. Et HK i prisklassen 1000-1500 vil duge like bra og trekker høyst sannsynlig litt mindre strøm + at det er kanskje litt mindre trangt når du skal montere. Tenk gjennom hva du trenger av tilkoblinger og ekspanssjonsspor.

 

Q9550 er sikkert helt grei, det vil nok også q9450 og E8400-8600 også være. Skal du ha quad, så kan det være lurt å bytte ut stock-kjølern. Intel skal vel også kutte priser i oktober og Nehalem er like rundt hjørnet (ytterligere prispress).

 

DDR3 yter ofte ikke bedre enn DDR2, høy MHz er ikke synonymt med høy ytelse. Sjekk timings. Jeg vil tro at DDR2 800MHz med 4-4-4-12 yter vel så godt til halve prisen.

Lenke til kommentar

Jeg forventer å ha denne pcen i noen år, så jeg tenkte kanskje at det ikke var så dumt å ha litt nyere teknologi, slik at jeg da ikke må oppgradere alt sammen, hvis du forstår.

 

Ellers så var det altså HK, Ram og prosessor vifte som kanskje må vurderes? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...