Gå til innhold

BK: When a farytale comes true...


Anbefalte innlegg

Brennvidde: 18mm

Blender: 3,5

Lukker: 1/640

 

Veldig Dave Hill inspirert må jeg nok si at jeg var når jeg tok dette bildet. Ble ganske fornøyd med resultatet, men det er ett eller annet som ikke stemmer men jeg klarer ikke å sette fingeren på det.

 

Feedback tas imot med stor takk! ;D

 

post-172946-1223316513_thumb.jpg

Endret av OleAlexanderK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan godt kommentere jeg til tross for stor fil, men du har neppe mye igjen for det ettersom jeg ikke er noe begeistrert for Dave Hill i det hele tatt, med andre ord var jeg ikke spesielt begeistret for dette heller.. Ser hvor inspirasjonen kommer fra da, men hvis du er fornøyd sier vel det sikkert mer enn om jeg (som ikke liker stilen i det hele tatt) skal uttale meg.

 

Fin stemning i bildet da, men igjen :p

Lenke til kommentar
Kan godt kommentere jeg til tross for stor fil, men du har neppe mye igjen for det ettersom jeg ikke er noe begeistrert for Dave Hill i det hele tatt, med andre ord var jeg ikke spesielt begeistret for dette heller.. Ser hvor inspirasjonen kommer fra da, men hvis du er fornøyd sier vel det sikkert mer enn om jeg (som ikke liker stilen i det hele tatt) skal uttale meg.

 

Fin stemning i bildet da, men igjen :p

 

Hehe, stemningen i bildet er jeg ekstremt fornøyd med. Men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke er begeistret for Dave Hill, de fleste bildene hans er jo geniale

 

Syns bilde ser veldig skjevt ut (selv om jeg skjønner det er tatt sånn) Kanskje du kunne retta det opp litt? :)

 

Tok til meg rådet, det stemte nok bra at det så litt bedre ut nå :roll:

Endret av Juliess
Dobbelpost
Lenke til kommentar
Kan godt kommentere jeg til tross for stor fil, men du har neppe mye igjen for det ettersom jeg ikke er noe begeistrert for Dave Hill i det hele tatt, med andre ord var jeg ikke spesielt begeistret for dette heller.. Ser hvor inspirasjonen kommer fra da, men hvis du er fornøyd sier vel det sikkert mer enn om jeg (som ikke liker stilen i det hele tatt) skal uttale meg.

 

Fin stemning i bildet da, men igjen :p

 

Hehe, stemningen i bildet er jeg ekstremt fornøyd med. Men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke er begeistret for Dave Hill, de fleste bildene hans er jo geniale

 

Vel... hver sin smak...

Lenke til kommentar
Kan godt kommentere jeg til tross for stor fil, men du har neppe mye igjen for det ettersom jeg ikke er noe begeistrert for Dave Hill i det hele tatt, med andre ord var jeg ikke spesielt begeistret for dette heller.. Ser hvor inspirasjonen kommer fra da, men hvis du er fornøyd sier vel det sikkert mer enn om jeg (som ikke liker stilen i det hele tatt) skal uttale meg.

 

Fin stemning i bildet da, men igjen :p

 

Hehe, stemningen i bildet er jeg ekstremt fornøyd med. Men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke er begeistret for Dave Hill, de fleste bildene hans er jo geniale

 

Vel... hver sin smak...

 

Ja, sant og bra det ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg liker bildet, selv om det lyser etterbehandling av det. Mulig at det har noe med at jeg vet hvor den er, og blir litt imponert over at du har klart å faktisk få til noe brukbart ut av den. Kanonene neste gang? ;p Jeg synes dog det ser ut som det ikke er helt skarpt gjennom hele paviljongen, men det er mulig jeg tar feil der - at det har noe med etterbehandlingen å gjøre eller noe.

Lenke til kommentar
Jeg liker bildet, selv om det lyser etterbehandling av det. Mulig at det har noe med at jeg vet hvor den er, og blir litt imponert over at du har klart å faktisk få til noe brukbart ut av den. Kanonene neste gang? ;p Jeg synes dog det ser ut som det ikke er helt skarpt gjennom hele paviljongen, men det er mulig jeg tar feil der - at det har noe med etterbehandlingen å gjøre eller noe.

Ja, du har nok rett i det. Det lyser etterbehandling lang vei :p Men det er nok mer et bilde enn et fotografi hvs du skjønner hva jeg mener. Men takk for den gode kritikken.

Lenke til kommentar

DH er flott når det brukes bevisst, og man vet hva man gjør.

Selv leker jeg meg mye med det, og håper på bedre og bedre resultater.

(ja, jeg driter i om mange ikke liker det, for at jeg liker det selv er viktigere for meg)

 

Dave Hill har en veldig bevisst lyssetting i alle hans bilder, og bruker kanskje MYE lys. Dette fordi effekten hans fort får frem alt som er av støy i bildet veldig tydelig. Tror ikke jeg har sett noen mørke bilder av han ennå...

 

Jeg synes også du har bommet litt med fargene. Om du vil ha den grønnfargen, foreslår jeg å sette ned saturation en del, så den ikke blir så fremtredende. Den får meg nemlig til å se rett mot de grønne feltene, og ikke se på paviljongen som er motiv i seg selv.

 

Kanskje prøvd å ta bildet med mer luft rundt den og?

Lenke til kommentar
DH er flott når det brukes bevisst, og man vet hva man gjør.

Selv leker jeg meg mye med det, og håper på bedre og bedre resultater.

(ja, jeg driter i om mange ikke liker det, for at jeg liker det selv er viktigere for meg)

 

Dave Hill har en veldig bevisst lyssetting i alle hans bilder, og bruker kanskje MYE lys. Dette fordi effekten hans fort får frem alt som er av støy i bildet veldig tydelig. Tror ikke jeg har sett noen mørke bilder av han ennå...

 

Jeg synes også du har bommet litt med fargene. Om du vil ha den grønnfargen, foreslår jeg å sette ned saturation en del, så den ikke blir så fremtredende. Den får meg nemlig til å se rett mot de grønne feltene, og ikke se på paviljongen som er motiv i seg selv.

 

Kanskje prøvd å ta bildet med mer luft rundt den og?

 

Ja, de med grønnfargen hadde du rett i. Bildet ble bedre som en helhet når jeg satte ned saturation litt. Men grunnen til at det er så lite luft rundt bilde er fordi at jeg måtte rette opp bilde ca 36 grader. Så jeg måtte ta et valg, og jeg tror bilde gjør seg bedre opprettet enn med mer luft rundt.

 

Jeg vil bare svare på det du sier om grønnfargen, grunnen til at fargen er grønn er ganske enkelt fordi pavilliongen er grønn, jeg har ikke valgt grønnfargen. Pavilliongen er nok eldre enn meg :p

 

Når det gjelder DH-effekten, har du noen tips til hvordan jeg kan forbedre teknikken min? Send som melding ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...