Gå til innhold

tips til multiplayer "tenke" spill


Anbefalte innlegg

Er ute etter et spill hvor det mentale er i høysete. Er rimelig lei av å trene for å bli god nok til å kunne hevde meg online. Altså ingen spill hvor hurtigheten og refleksene er i fokus. Littebitt er greit, men liker helst å ha litt tid på meg til å ta mine valg. Selv om f.eks Starcraft spill vinnes med en djevelsk god plan, så må planen min være så sinnsykt mye bedre enn motspilleren bare for å veie opp for at han/hun klarer å sende arbeidere til ressurs punktene raskere enn meg. Total war serien er knall bra, men foretrekker singleplayer helst der. Uansett.. samme hvilke sjanger og samme om det er noe bra singleplayer eller ikke.

En kamp, eller en runde burde hvertfal kunne unnagjøres under timen.. helst under halvtimen også.. greit med lengre tid, men da bør det helst være delt opp i runder, uansett ikke et livsviktig kriterie.

Så ja, et spill der hvor man kan vinne bare ved å være smartere enn motstanderen. Litt micro eller reflekser går nok greit, men helst på et minimum.

Sjakk er fin fint, men det spillet er jeg klar over fra før. Turbasert strategi er vel den sjangeren som ligger nærmest men har ikke helt funnet noen, eller blitt oppmerksom på noen spill som passer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hearts of Iron 2 - 2.verdenskrig strategi på sitt aller aller beste. 3'ern er på vei.

 

Dominions 3: The Awakening is a turn-based fantasy strategy game created by Illwinter and published in 2006(...)

The game combines a simple presentation with an extremely wide array of strategic options, including over 1500 units, 600 spells and 300 magic items.[1] Turns are resolved simultaneously, with players planning battles rather than directly controlling them.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor, men DefCon kom først i tankene mine... gjerne p.g.a. at jeg har spillt det en del i det siste. Synes ialtfall at det får meg til å tenke i andre baner (m.t.p. hvor man skal plassere enheter/baser og når man skal angripe med ICBMs ved DEFCON 1, osv. osv.)

 

Kan sikkert tilføye en del andre når jeg kommer hjem fra jobb. ;)

Lenke til kommentar

nettpoker spiller jeg allerede, heroes og worms, ikke akkurat utfordrende, eller den type jeg er ute etter. Heart of irons spiller jeg, men har ikke prøvd multiplayer der. Ser for meg at en runde kan vare en stund. Civilization blir nok litt for langvarig, og ikke helt den typen "tenke" spill jeg ser etter...

Dominions hørtes spennende ut.. får ta en titt på det.

Defcon er egentlig utrolig kult, men blir bare så stresset når jeg ser disse atomvåpnene fly innover landet mitt.

 

Andre forslag?

 

Skal ta en titt på dominions hvertfal..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...