Gå til innhold

Inkludere php-sider fra andre servere?


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har en liten problemstilling som jeg tenkte å ta til forumet.

 

Det jeg ønsker er å ha en side på en server og for eksempel en fil med funksjons-biblioteket mitt på en annen. Det å bare kjøre includer("url"); fungerer dårlig, av åpenbare grunner egentlig.

 

Hvordan "tillater" jeg siden min å hente ut funksjoner fra en annen server (som også er min)?

 

Er det noen som har noen tips til hvordan å ordne dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får ikke det til å virke.

 

Har disse to filene:

 

index.php på server 1

<?php
eval ( file_get_contents ( 'http://www.mittdomene.com/test/functions.php' ) );
$quote = test();
echo $quote;
echo "Page showing correctly.";
?>

 

functions.php på servern "mittdomene.com":

<?php
function test() {
$text = "There is no spoon!<br>"
return $text;
}
?>

 

 

Hvis jeg kjører index.php i en browser så får jeg en tom side. Nettopp dette som er problemet mittt :(

Lenke til kommentar

Du trenger ikke start- og slutt-tag i functions.php. Og skru på error-reporting dersom det ikke allerede er gjort.

 

error_reporting ( E_ALL );

Edit: Print gjerne også ut resultatet fra file_get_contents og se at du faktisk får tak i koden.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Ja det er php på servern, men burde ikke det at jeg fjernet php-taggene hindret det problemet?

Får du opp koden i en browser?

 

Må bare gjenta at dette er en dårlig ide generelt sett. Det er bedre å kopiere filen til hver server som skal bruke den.

Utgangspunktet for hvorfor jeg ønsker å gjøre det på denne måten er fordi jeg ønsker å kunne endre en fil som skal få direkte innvirkning på alle de andre sidene, slik at jeg ikke må oppdatere hver enkelt server som i utgangspunktet innholder den akkurat samme filen. Om det ga noen mening.

Endret av thomas_c24
Lenke til kommentar
Utgangspunktet for hvorfor jeg ønsker å gjøre det på denne måten er fordi jeg ønsker å kunne endre en fil som skal få direkte innvirkning på alle de andre sidene, slik at jeg ikke må oppdatere hver enkelt server som i utgangspunktet innholder den akkurat samme filen. Om det ga noen mening.

Du kan automatisere oppdateringen av ny kode på serverene som skal bruke filen.

Fx subversion.

 

Hvis du kan litt scripting kan du fx lage en hook på commit som kjører et script som logger inn på serverene og oppdaterer til nyeste versjon (akkurat det er et lite prosjekt i seg selv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...