thadon Skrevet 4. oktober 2008 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg lurer ganske enkelt på hvilke 2 folkemusikkinstrumenter som blir brukt i denne sangen: Da tenker jeg på strengeinstrumentet som er i begynnelsen, og hvilken type fløyte som kommer inn 00:41 i sangen. -Takker på forhånd
kakesjef Skrevet 5. oktober 2008 Skrevet 5. oktober 2008 Er litt usikker på det i begynnelsen, men det er vel et slags Gitar lignende instrument. Blåseinstrumentet er vel en helt vanlig blokkfløyte? høres veldig slik ut.
GRØNÅS Skrevet 5. oktober 2008 Skrevet 5. oktober 2008 Ja, jeg tenker vanlig blokkfløyte. Men det som kommer først er banjo. Det er jeg 95% sikker på.
plukkfisk Skrevet 5. oktober 2008 Skrevet 5. oktober 2008 (endret) jeg tror jeg hører en bouzouki. og jeg tipper det ikke er blokkfløyte som er brukt. Endret 5. oktober 2008 av plukkfisk
victoryseieren Skrevet 5. oktober 2008 Skrevet 5. oktober 2008 Den gitar lignende saken kan være en lute.
plukkfisk Skrevet 5. oktober 2008 Skrevet 5. oktober 2008 Den gitar lignende saken kan være en lute. jeg tror også det er en lutt, nærmere bestemt en bouzouki siden Slavland bruker det.
kakesjef Skrevet 5. oktober 2008 Skrevet 5. oktober 2008 Det er nok ikke en Banjo den har en annen klang. Plukkfisk, hvorfor tror du ikke blokkfløyte? Det er hvertfall et instrument som ligger veldig nærme blokkfløyte!
kjeklulf Skrevet 5. oktober 2008 Skrevet 5. oktober 2008 Det er nok en tinn-fløyte som blir brukt. Typisk i irsk folkemusikk. http://en.wikipedia.org/wiki/Tin_whistle Forøvrig: den som spiller trommer der burde vært fratatt trommestikker og pedal-fot på livstid. Hårreisende upassende og dårlig.
thadon Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Skrevet 5. oktober 2008 Ja, tror mer det er en tinn-fløyte. Takker for hjelpa
plukkfisk Skrevet 5. oktober 2008 Skrevet 5. oktober 2008 jeg syntes ikke det hørtes ut som en blokkfløyte, enkelt og greit.
kakesjef Skrevet 5. oktober 2008 Skrevet 5. oktober 2008 Da mener jeg ikke plast blokkfløyte alle 2 klasse på barneskolen, ta og hør på en ordentlig blokkfløyte fra rennesansen, barokken. De har en mye varmer, rundere klang enn de masseproduserte.
kjeklulf Skrevet 5. oktober 2008 Skrevet 5. oktober 2008 Nettopp, og derfor er dette ikke blokkfløyte men tinn-fløyte.
kakesjef Skrevet 5. oktober 2008 Skrevet 5. oktober 2008 Ja det er vel det sikkert mer vanlig brukt i slik musikk enn en blokkfløyte, men alikvel synes jeg klangen er veldig lik.
CastorFiber Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg tror ikke fløyten er en tinnfløyte, men en type blokkfløyte. Den har alt for rund lyd til at det er en tinnfløyte.
Beges Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Kan det være en Okarina eller en sopilka? Nokturnal Mortum har en sang med samme type fløyte - In the Fire of Wooden Churces. Men tror og det kan være en billig tinnfløyte spilt med utrolige mye tungespiss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå