Gå til innhold

[løst]Slapp overklokk av X3220 fører til 70 grader og mer .... Noen Ideer?[/løst]


Anbefalte innlegg

Joda. Skulle bare klokke min X3220(G0) fra 2,4 til 3GHz. Ingen justering av spenning foretatt. Strapping på minne som kjører 800Mhz som det skal.

 

Starter OCCT for en kjapp stabilitetstest, men den kvekker til etter ca 1.45 min. Da har temperaturen steget fra ca 30-32 grader idle til over 70 grader. Får ingen andre feilmeldinger enn at CPU er for varm.

 

Jeg demonterte og renset kjøleren for ett kvarter siden, og alle andre hybelkaniner er vekk fra kabinettet. En stk 120mm innsug i front og en stk 120mm utluft bak.

 

Resten av oppsett står i signaturen. Legger ved bilde fra OCCT

 

Setter pris på noen råd i forbindelse med dette.

 

 

post-100562-1223156440_thumb.jpg

Endret av foffle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den kjøleren er ikke god nok for en Quad som kjører 100% alle kjerner.

Dessverre.

 

Takker for svar. Det er ikke så farlig egentlig. Skulle bare klokke for litt bedre futt i spill, og de bruker jo ikke ofte alle fire ...

 

En kjøler å anbefale som får plass i kabinettet?

Lenke til kommentar
Den kjøleren er ikke god nok for en Quad som kjører 100% alle kjerner.

Dessverre.

 

Den er da mye mer massiv enn en boxed-kjøler f.eks.? Jeg ville trodd den hadde greid litt bedre enn det OP erfarer på stock vcore.

 

Sier ikke at den vifta er noen top-of-the-line-vifte, men du må nok opp i de store tower-kjølerne for å finne noe som er såpass mye bedre at det er noen vits i å oppgradere til noen annen luftkjøler, hvertfall. Forøvrig er ikke 70 grader noe stort problem for disse, tror ikke du skal uroe deg for mye før den bikker 80.

Lenke til kommentar

Ja den er jo mer massiv uten tvil. Noe lavere luftflyt enn originalkjølern, men det burde veies opp med den svære forskjellen i areal og materiale.

 

Nei det blir vel en Noctua NH-U12 med vifte. Får vel ikke plass i kabinettet, men jeg kan da alltids dra frem :dremel: . Kan jo bli skøy med kontakt mellom kjøleren og kabinettet, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...