Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCI i bios avslått

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt litt problemer med PC'n i det siste.

Kom ikkje innpå windows når eg starta opp maskina og var ferdig å laste inn xp so kom det berre svart skjerm og musa. :dontgetit:

So tenkte eg å formatere maskina so mens cden dreiv å lasta inn kjeme det bluescreen og står att det er feil med pci.sys, og etter å ha lest litt rundt om på internett so står det att eg kan slå av pci slottane noke eg i grunn var skeptisk til iogmed att eg ikkje har so altfor mykje peiling på bios eller att det var pågrunn av att det var ein xp sp1 cd eg prøvde å formatere med og ikkje ein xp sp2 cd.

So iogmed att eg ikkje hadde ein xp SP2 cd so prøvde eg å slå av PCI slottane av å no slår jo ikkje skjermen seg på so kjeme meg jo ikkje inn i bios eller noke so lurer på kva eg skal gjere? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Clear CMOS" for å tilbakestille endringene i BIOS. Sjekk manualen for ditt hovedkort hvordan du skal gjøre dette.

Skrevet

Du kan ikke slå av PCI slotter som er ibruk i BIOS.

Men det er en opsjon som blir ofte misopfattet som heter :

Turn off PCI clock to unused/unoccupied slots , eller liknende .

Er en opsjon for å redusere EMI og effektforbruk ved å slå av klokkesignalering til kun ubrukte slotter. Setter man inn et nytt kort skal det uansett detekteres. Men det er selvsagt mulig at det krølla seg til i ditt tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...