Gå til innhold

Er redd jeg brenner av CPU snart!


ebso86

Anbefalte innlegg

Jeg og kjøpte en Igloo Silent Breeze (19 db) for noen uker siden, da min gamle vifte begynte å lage stygge lyder og sikkert var i ferd med å ryke...

 

Må si den kjøler temmelig dårlig, men egentlig ganske greit i forhold til lydnivået... Holdt seg på ca. 60-62 idle før jeg innstallerte to kabinettvifter og har nå sunket til 52. Har sutte en vifte til å blåse inn kald luft framme og en til å blåse ut den varme luften rundt cpu-området.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tru om ikke jeg har hørt denne mange ganger før, jo det kan du være sikker på.

men hvis den står montert rett og du ikke har ripa den opp, så har du nokk drette no djævels på leggen!!!

kan jo seff være vifta også da, men jeg har sett dette før, når folk med mindre erfaring om pc bygging skal montere vifte...

saken er at folk sette ribba på i en (feil) vinkel, og knuser deler av kjernen på cpu'en. dette kan føre til bla ustabil cpu, og urimelige cpu temp'er. Flere tilfeller dør prosessorn.

saken er at rilla skal monteres "rett mot kjerna". slik at di møtes slik || og ikke slik | . hvis noen førstår hva jeg mener da. litt vanskeli å forklare.

 

håper dette hjelper. og jeg håper jeg tar feil.

 

husk at god luftgjennomstrømning i kabinettet hjelper mye på å holde nede temp'en.

Lenke til kommentar

jeg har også silent breeze, på en t-bird 1000 at 1330mhz, holder 55 grader på full load.

 

1 ghz'n er jo en av de varmeste cpu'ne amd har lagd, i tillegg er den overklokka.

jeg har ingen kabinettvifter.

 

med så høye tempraturer som du har, må det være noe annet feil, mulig temp målern din er helt koko

 

kjølern er sikkert ikke den beste, men når jeg kan overklokke såpass og den holder seg på 55 grader, uten tileggskjøling kan man vel ikke klage? 19db støy og den koster 200kr.

 

helt greit synes jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...