Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Klarer ikke starte pc'en


Anbefalte innlegg

Har hatt en del virus og malware på pc'en lenge, så tenkte jg skulle fjerne det.

 

En kamerat installerte ett antivirus program (tror det var Avist eller noe). Så måtte jeg restarte pc'en, og når jeg skulle starte den opp ble den blå, og sto at den skulle scanne hele systemet. Dette tok ett par timer, minst, og det kom opp i mange mange filer: navnet på filen, og ''is infected with'' ett eller annet virus. Jeg Hadde da trykket på at når den fant virus skulle den ''reparere'' det. Men det kom opp Repair error på alle.

 

Da den endelig var ferdig skulle jeg starte maksinen, alt gikk fint til det blir vanlig blå skjerm med xp logo osv, før innlogging, der det står: ''Windows starter opp''. Lenger enn det kommer jeg aldri, den har stått slik i 1 time nå.

 

Har veldig mye viktig innpå maskinen, og bruker den ofte, hadde satt utrolig stor pris på om noen vet hva jeg kan gjøre..?!

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok. Hvor finner jeg systemgjennoprettingen? Er det det samme som å putte inn cd og installere på ny? (i så fall hva er vits med cd?)

det er enkelt :p start>alle programmer>tilbehør>systemtools>systemgjenoppretting, da velger du en tid du vil ta maskinen tilbake i.

 

hvis maskinen klarer å starte opp normalt nå, ville jeg ha lasta ned avira www.free-av.com

hvis du har et annet antivirusprogram så avinstaler det, tror kameraten din instalerte avast. Avira er gratis og bedre så gå får det :p husk at du bare kan ha 1 instalert på maskinen.

 

Så laster du ned superantispyware (sas) og malwarebytes anti malware( mbam) google det.

scann med de ( ikke samtidig) så fjerner du det de finner. Jeg ville også ha posta et emne i antivirus programmer og data sikkerhet,eller no.

 

da får du beskjed om å poste logg fra sas og mbam, du får også beskjed om å laste ned hijackthis(hjt) og comofix, men vent med de 2 programmene :thumbup: de må analysere loggene. ps, comofix er veldig krafig program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...