Gå til innhold

Hjelp til shell-program


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det så særdeles interessant ut! Det skal jeg ta! Men er det mulig å ta det uten Grunnkurs EDB og Systemadministrasjon også? Det er visst en forutsetning, men da blir det jo straks mange tusen dyrere.

 

Grunnkurs EDB 4200,-

Systemadministrasjon 1400,-

Praktis Linux 2800,-

----------------------------------

Totalt 8400,-

Lenke til kommentar
Dersom du har kjøpt læreboken 'linux som informasjonstjener' elns, så er den knakende god. Lånte den av en kollega som hadde tatt faget og var imponert over den. Presanterte linux og gnu utils på en bra måte. Men viktigst, jeg fant ikke feil og forenklinger da jeg bladde kjapt igjennom den.

Faktisk er eneste feilen i den boken forklaringen den har angående oppsett og innstallasjon av qmail, den er sterkt forenklet og burde kansje henvist til http://www.lifewithqmal.org for hvordan man lager kontroll skript.

 

De som går dit vil straks se at det er en grunn til at de gjorde det forenklet i boka :wink:

 

Ellers er boken MEGET bra, og fungerer perfekt for en som vil lære seg linux som nybegynner.

 

Også er jo boken skrevet av lærere ved skolen jeg går, har forresten tatt både PLX og LTJ, boken var skrevet og er perfakt for disse fagene. Jeg tar også nå "kontorapplikasjoner på linux" som ikke er fult like inspirerende, men ok å ha i papirene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...