Gå til innhold

Demo: Pro Evolution Soccer 2009 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes demoen var en forbedring i forhold til PES2008, men ikke så bra som det kunne vært. Det virket faktisk overraskende likt, men jeg venter med å gi en dom til jeg har spilt det en del, PES blir alltid bedre med tiden.

 

Men håper virkelig det viser seg bedre enn 2008, hvis ikke fortsetter jeg å spille PES6 (som er helt genialt), eller, for første gang på lenge, så går jeg for FIFA i stedet.

Lenke til kommentar

Min vurdering etter å ha prøvd både FIFA 09 PC og PES 09 PC vil kanskje overaske noken, FIFA 09 vinner. Eg har ikkje testet konsoll versjonene, og dette er det aller første PES eg tester.

 

Det som skuffer meg mest med PES er meny systemet, kontrollene og puklikum lydene høres forferdelige falskt ut.

 

Meny systemet og kontrollene i PES er basert på at du bruke ein XBOX håndkontroll noke som ganske frustrerende for ein keyboard bruker. Eksempel når eg er i replay funksjonen så viser instruksene på skjermen at "A" skifter kamera men det referere ikkje til "A" på tastaturet men ein viss grønn "A" på XBOX kontrollen, og det blir ikkje bedre når du kommer til knapper som "LT" og "RT" og eg sitte midt i spillet prøver alle knapper for å finne ut ka knapper LT og RT er på tastaturet, og verst av alt du kan ikkje bruke musa til å trykke deg fram på menyen. Her er FIFA 09 soleklar vinner, ikkje bare er FIFA langt mer venlig for keyboard/mus brukerne, det åpner også for at du kan bruke mus i større grad i selve spillet.

 

Dette er ikkje det første spillet eg har testet som har dette problemet, vet ikkje om dette har vert et problem i tidligere PES spill men det er det her. GfW/MS har nokk noke av skylda, med denne linja her fra GfW sida.

 

Compatibility. Games for Windows branded titles work on Windows XP and Windows Vista based PCs, including both 32 and 64 bit editions. Games for Windows titles that support controllers are also compatible with the Microsoft XBOX 360 controller for Windows, including the XBOX 360 Wireless Gaming Receiver for Windows. They even support widescreen resolutions and more.

 

http://global.gamesforwindows.com/en-AU/ab...ForWindows.aspx

 

At PC spill skall kunne støtte xbox kontrolleren er helt greit for meg, men eg syns GfW bør ha et punkt der dei krever at spilla og har bra støtte for keyboard og mus.

Endret av SynT
Lenke til kommentar
Min vurdering etter å ha prøvd både FIFA 09 PC og PES 09 PC vil kanskje overaske noken, FIFA 09 vinner. Eg har ikkje testet konsoll versjonene, og dette er det aller første PES eg tester.

 

Det som skuffer meg mest med PES er meny systemet, kontrollene og puklikum lydene høres forferdelige falskt ut.

 

Meny systemet og kontrollene i PES er basert på at du bruke ein XBOX håndkontroll noke som ganske frustrerende for ein keyboard bruker. Eksempel når eg er i replay funksjonen så viser instruksene på skjermen at "A" skifter kamera men det referere ikkje til "A" på tastaturet men ein viss grønn "A" på XBOX kontrollen, og det blir ikkje bedre når du kommer til knapper som "LT" og "RT" og eg sitte midt i spillet prøver alle knapper for å finne ut ka knapper LT og RT er på tastaturet, og verst av alt du kan ikkje bruke musa til å trykke deg fram på menyen. Her er FIFA 09 soleklar vinner, ikkje bare er FIFA langt mer venlig for keyboard/mus brukerne, det åpner også for at du kan bruke mus i større grad i selve spillet.

 

Dette er ikkje det første spillet eg har testet som har dette problemet, vet ikkje om dette har vert et problem i tidligere PES spill men det er det her. GfW/MS har nokk noke av skylda, med denne linja her fra GfW sida.

 

Compatibility. Games for Windows branded titles work on Windows XP and Windows Vista based PCs, including both 32 and 64 bit editions. Games for Windows titles that support controllers are also compatible with the Microsoft XBOX 360 controller for Windows, including the XBOX 360 Wireless Gaming Receiver for Windows. They even support widescreen resolutions and more.

 

http://global.gamesforwindows.com/en-AU/ab...ForWindows.aspx

 

At PC spill skall kunne støtte xbox kontrolleren er helt greit for meg, men eg syns GfW bør ha et punkt der dei krever at spilla og har bra støtte for keyboard og mus.

 

Akkurat det med kontrollene er null stress etter hvert, i hvert fall hvis du ikke bruker standardoppsettet som er helt idiotisk. Men du har rett, det burde være mulig å legge mer til rette for PC. Og ja, sånn har det vært siden i hvert fall PES4, bare at da var det en PS2-kontroller i stedet. Ikke at det var stort lettere, men R/L 1 og 2 var faktisk litt bedre å forholde seg til.

 

Når det gjelder menyene og presentasjonen, er det etter min mening den overlegent beste PES har hatt noen gang, og det går an å høre på bakgrunnsmusikken uten å få vondt. Men det sier forsåvidt mer om de forrige spillene enn dette.

Lenke til kommentar
Akkurat det med kontrollene er null stress etter hvert, i hvert fall hvis du ikke bruker standardoppsettet som er helt idiotisk. Men du har rett, det burde være mulig å legge mer til rette for PC. Og ja, sånn har det vært siden i hvert fall PES4, bare at da var det en PS2-kontroller i stedet. Ikke at det var stort lettere, men R/L 1 og 2 var faktisk litt bedre å forholde seg til.

 

Når det gjelder menyene og presentasjonen, er det etter min mening den overlegent beste PES har hatt noen gang, og det går an å høre på bakgrunnsmusikken uten å få vondt. Men det sier forsåvidt mer om de forrige spillene enn dette.

 

Kontrollene er ikkje så galne, det bare det at FIFA definitivt gjer det bedre.

Lenke til kommentar

Jævla buggete demo. Når en kamp blir ferdig og jeg går tilbake til Top Menu så går den direkte til intro-videoen og jeg kan ikke stoppe den! Så har bare avsluttet spillet med ctrl+alt+delete og har ikke lyst å slå det på lenger pga. den lange prosedyren for én liten 5 mins kamp. Men av det lille jeg fikk med meg er det klart forbedret fra 2008-versjonen. Skal nok ha dette spillet her ja.

 

Edit: burde lest noen poster over meg, beklager. :p

Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Må bare begynne med og si at jeg slett ikke er noen fanboy!!opptil for 2 år siden var PES-serien min klare favoritt! likte ikke FIFA-serien, men nå har jeg akkurat spilt PES i 1 time, æ må si at æ e skuffa!! spille har ikke forandra seg side PES 6 til PC, å æ spilte demoen til PS3. Jeg personlig synes at det ble for firkantet! og dommeren gir gule kort når det klart er ballen først! utrolig irriterende!! lyden var heller ikke noe å skryte av! CL-lisensen er ikke nok for og få meg til å kjøpe dette spillet! sånn jeg ser det er det ikke forandret mye siden jeg spilte PES6 til PC for 2 år siden! FIFA 09 ligger hjemme hos foreldrene mine og venter (bor på hybelhus sjøl)

Lenke til kommentar

Skuffa jeg og.

Alltid foretrukket PES laaaaaangt forran FIFA.

 

Førsteinntrykk av PES-demoen:

Fryktlig stotrete bevegelser - løp på->løp av, skift retning 90grader etc. Bare ta en titt på PES vs FIFA når man holder press-knappen inn og ballen skifter retning: i PES skifter spilleren retning som han var en robot, i FIFA gjør spilleren en smooth sving.

 

Dommeren er idiot: tar du sklitakling blir det veldig ofte frispark, selv om man øyensynlig tar ballen. Blir t.o.m. frispark om man ligger stille etter en sklitakling og den andre spilleren løper i deg.

 

Taktisk synes jeg det også skortet litt, ex: hver gang jeg som forsvarer løper for å presse en angriper som fosser nedover flanken, følger nesten alltid en annen team-mate etter meg i forspora mine. Unødvendig.

Synes også det virket noe lett. Jeg er ingen ekspert men vant 2 kamper og 2 uavgjort på vanskeligste level på første forsøkene- med forskjellige lag, ikke bare Uber-United;-).

 

Men det verste var hele feelingen: stotrete og "digitalt".

Skuffet...

PS3 var det på.

Endret av Fornax
Lenke til kommentar
Blir ganske forbannet på at det ikke er mulig å finne ut hvilke taster man skal bruke når man faktisk spiller demoen på en PC. Hvor lang tid hadde det egentlig tatt? Er det mulig.. Dette var baad.

 

Ja eg vet det er horibelt, men her er litt hjelp. Gå til settings utenom spillet(finner du me å høyre klikke snarveien, i start menyen eller i install mappå), der kan du endre alt fra graffik til kontrolere.

Lenke til kommentar

Spilte FIFA 97-2003, så kom PES 5 og 6 og tok over tronen for min del. Har spilt PES 6 en god del og hadde rimelig høye forventninger til PES 2009 etter fjorårets fadese. Som de fleste andre er jeg skuffet. Gameplayet er ikke som de gamle PES-klassikerne, grafikken er så som så, lydene er dårlige (når en sender en pasning, høres det ut som om noen slår noe hardt mot et bord). Jeg syns Konami har ødelagt hele PES-feelingen. Startet opp FIFA-demoen etter et par runder PES, og må innrømme at FIFA ser ut til å ha den sterkeste pakken i år.

Lenke til kommentar

Førsteinntrykket er ok. nå spiller jeg på bærbar, så det går ikke på fullt. Noe bør forbedres, men dette er tross alt en demo, så håper på endringer før den endelige versjonen dropper ned i postkassa.

 

En ting som definitivt bør endres er måten spilleren tar en Marseilles-piruette med spaken man styrer spilleren med. En piruette når man skal ta en 2-fots dragning er ufordragelig irriterende.

Lenke til kommentar

Synes demo'en virker lovende jeg (spiller på PS3). Spillet flyter fint, grafikken er mer enn grei nok og kontrollen over spillerne sitter som et skudd som vanlig. Skal bli spennende å prøve fullversjonen når den kommer ut.

 

PES er etter min mening fortsatt milevis foran FIFA når det gjelder spillbarhet og da hjelper det lite med alle lisenser etc.

Lenke til kommentar

Milevis foran FIFA 2009 ja, som fremdeles er et makkverk i mine øyne, men PES skuffer litt i år også. Jeg vil ha tilbake "følelsen" fra PES 5 kombinert med den nye grafikken (som er mer enn bra nok for min del) og langt bedre dommere (gult kort for å talke helt rent på ballen hvorpå en annen spiller snubler i min liggende spiller et par sekunder senere er håpløst - generelt var dommeren alt for streng og ga gult og rødt i hytt og pine til begge lag).

Lenke til kommentar

Ikke imponerende. Har holdt meg til PES siden seriens første spill på PS1. Da under annet navn. I går kjøpte meg meg FIFA 09. Hvorfor? Jo, fordi PES 08 var så sinnsykt dårlig. Samt at demoen av FIFA 09 var meget god. Prøvde demoen av PES 09 etter at jeg hadde kjøpt FIFA 09 i går, og angret absolutt ikke på kjøpet da. Virket heldigvis som om de har fikset frameraten, men det er ikke nok. Lydene var latterlig dårlige. Bare hør på lyden når man sentrer ballen! Det virker som om spillet har blitt enda lettere, og dermed mer arkade. Før når jeg prøvde nye PES-spill trengte jeg alltid litt tid før målene kom. Da fordi de føltes så uvante i forhold til den forrige versjonen. Denne gangen scoret jeg i første angrep. Det føltes ikke som om motstanderne prøvde å stoppe meg engang. Målet kom fra hodet til Rooney og det føltes som om innlegget mitt ikke kunne gått noe annet sted. Ballen søkte hodet hans som en varmesøkende missil. Spillerne tar ikke intiativ til løp i det hele tatt i forhold til på FIFA 09. Dommeren er helt latterlig! Grafikken er heller ikke stort å skryte av. Nei, PES har mistet en fan som har holdt med serien helt siden den først begynte. PES har blitt det arkadespillet FIFA engang var. Nå er FIFA simulatoren.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...