Gå til innhold

Skifting av DVD-spiller på laptop


stonebro

Anbefalte innlegg

DVD-spilleren (kombinert leser/brenner) på laptopen har tydeligvis knela. Den nekter å lese noe som helst. Virker som om det kan være noe mekanisk / elektronisk som har gått, platene "spinner ikke opp" slik de gjorde før når de settes inn.

 

Må sikkert skiftes, altså. Lurte på om dette lar seg gjøre, og om det er noe man kan gjøre selv noenlunde greit dersom man får bestilt en ny.

 

Maskina er forøvrig en ACER Aspire 5110.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DVD-spilleren (kombinert leser/brenner) på laptopen har tydeligvis knela. Den nekter å lese noe som helst. Virker som om det kan være noe mekanisk / elektronisk som har gått, platene "spinner ikke opp" slik de gjorde før når de settes inn.

 

Må sikkert skiftes, altså. Lurte på om dette lar seg gjøre, og om det er noe man kan gjøre selv noenlunde greit dersom man får bestilt en ny.

 

Maskina er forøvrig en ACER Aspire 5110.

Er ofte festeskinner eller rammer som må flyttes over.

Men helt grei prosedyre å bytte selv.

Lenke til kommentar

De fleste Acer jeg har vært borti har som regel cd/dvd-rom som blir holdt på plass av trykk mot begge sider inne i kabinettet og en skrue i enden som holder den fast.

Men du må få tak i en cd/dvd-brenner som stemmer med den pcen du har i dag siden det er mage forskjellige modeller og utførelser på cd/dvd brennere på acer pcer... Finn ut hvilken type cd/dvd-brenner du har så kanskje jeg kan hjelpe deg med å finne riktig del som passer. Til Acer Aspire 5110 så er det ifølge delelisten til Acer 6 alternativer til cd/dvd-brennere.

Lenke til kommentar

Bump.

 

Okey, det virker ikke som om det er noenting galt med spilleren sånn sett. Det er bare litt 'random' når den faktisk detekterer at det står en CD i.

 

Jeg prøvde med en musikk-CD i dag, satte den i, og den autostarta på vanlig måte. Så spilleren klarer helt klart å lese plater ... noen ganger. Prøvde litt senere med ei spillplate, den fant den ikke (please insert disk in drive ...). Skifta tilbake til musikk-cd'en, den fungerte heller ikke da.

 

Merker at det kanskje er litt mer "motstand" i spilleren når man drar den ut for å skifte CD. Kan vel være noe mekanisk som gjør at den ikke sitter riktig når den er stengt?

 

Jeg aner ikke hvor jeg skal skru for å komme til så jeg får sett litt nærmere på dette. Virker nesten som om hele frontdekslet og tastaturet må av ... kan da virkelig ikke være nødvendig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...