Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - sagat3 - Sigma 150mm f/2.8 Macro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

11. Oktober: I Sandhaugen

 

Takk for alle kommentarene, jeg er enig i at lyset på 8. Oktober skjemmer litt. Jeg vurderer nok å fjerne det hvis jeg skal bruke bildet til noe annet fornuftig senere.

 

Dagens bilde er tatt på gården hjemme, kanskje ikke verdens mest spennende motiv, men men...

 

post-111515-1223902655_thumb.jpg

 

F/8.0

1/200

150mm

Lenke til kommentar

8. oktober: Hjeeelp jeg blir blendet. En voldsom følelse av intenst lys her, nesten _for_ voldsomt. Lyset faller dog fint på tretoppene under.

 

9. oktober: Fin bruk av fokus på bærene, de to fremre står skikkelig ut. Fine høstfarger også.

 

10. oktober: Skruene ble nesten litt for nærgående for meg. Men god fokus og detaljnivå.

 

11. oktober: "kanskje ikke verdens mest spennende motiv, men men...". Kanskje ikke, men det er dekorativt for det. Mulig grønnfargen kan sprites opp noe. Bakgrunnen er litt dunkel, men jevn og myk.

Lenke til kommentar

12. Oktober: En Grå Dag

 

I dag var det en grå og trist dag. Jeg hadde mest lyst til å ta bilde av alt regnet på vinduet, for det passet ganske bra. Men så ble det en pause i regnet på noen få minutter så jeg fikk lurt meg ut døra for å knipse noen bilder.

 

post-111515-1224051612_thumb.jpg

 

F/7.1

1/50

150mm

Lenke til kommentar
9. Oktober: Høstsmak

Synes det hele ble for rotete. I tillegg synes jeg dybdeskarpheten var i minste laget.

 

Ja det kan hende at det ble litt rotete. Dybdeskarpheten er et problem med 150mm macro, den er forsvinnende liten på F/2.8. Kunne selvfølgelig økt blendertallet litt => lengre lukkertid, og jeg er nok allerede godt over grensa... Som kjent er ikke Olympus noe prakteksempel på støy ved høy ISO, så jeg vil helst unngå å øke den for mye. Så da blir det en avveining, i dette tilfellet ble det liten dybdeskarphet.

 

Takk for synspunktet, jeg skal ta det til etterretning. :)

Lenke til kommentar

15. Oktober: Bug

 

Jeg holdt på å ta bilder da denne krabaten på ca 6mm gikk forbi... Fokus er ikke helt velplassert, men det var det beste bildet jeg fikk av den. Jeg får øve litt mer på å fokusere riktig samtidig som jeg "tracker" motivet.

 

post-111515-1224179406_thumb.jpg

 

F/9.0

1/180

150mm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...