Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Den psykiske delen mot rettsystemet.


BehindGreenEyes

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan dere som har havnet feks i forliksråd, tingretten eller annet har blitt påvirket av dette psykisk?

 

Er det noen av dere som har latt en sak bli henlagt eller lagt til side fordi dere ikke orker mer p.g.a den psykiske delen er for stor for dere?

 

Er noen midt oppi en slik krise nå der man vurderer å trekke seg fordi det blir for hardt psykisk?

 

 

Vil gjerne ha litt erfaringer innen dette:)

 

 

Jeg har selv vært i forliksrådet og ble enige om forlik fordi jeg ikke orka til tingretten selv om retten var på min side. Merket at den personen jeg møtte i forliksrådet hadde ''trampet meg'' så mye psykisk ned at jeg ikke hadde energi igjen. Jeg hadde samlet alle beviser til forliksrådet for jeg hadde loven på min side. Forliksråd folka var mer nøye med å få forlik, enda annen part RØPET seg for forliksmennene etter avtale var skrevet under. Forliket er enda ikke betalt til meg. Det betyr at jeg må gå til namsmannen og få pantsatt saker hos andre personen. Men det store spørsmålet har vært... Skal jeg orke å hive meg ut i så mye bråk, for 7.000 kr? Det er et stort beløp for meg synes jeg, men den psykiske påkjennelsen av å muligens få psykisk terror sms, og stygge telefoner, stygge blikk på gaten av venner til denne personen, stygge rykter fra en som er fullstendig gal i hodet og mini alkoholiker.... den delen her tror jeg blir for stor for meg...

 

Så i ettertanke har jeg tenkt.... Hva med dere/oss som knekker på den psykiske delen i rettsystemet, enda retten er på våres side...

Men så må vi gjennom utallige ting imellomtiden før vi havner i mål.

Det er ikke bare bare å sitte gråtkvalt foran ''tilskuere'' skjelve nervøst og møte en motpart som vet han har gjort noe galt, men som likevel ikke vil innrømme det og spiller tøff og ''tråkker'' deg ned i gjørma.

Har snakket med noen fler om dette, og dem sier kjør løpet. Personlig nok er disse mer tøff føler jeg. Dem har kanskje ikke mangel til bekymring på den siden, siden dem har større støtteapparat bak seg og.

 

Noen som har erfaringer dere vil dele?

Endret av BehindGreenEyes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...