Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - Satchmo - Sigma 30mm f/1.4


Anbefalte innlegg

Ikke alltid så lett å være like kreativ innendørs nei (jeg har hatt et par førsøk selv allerede), men jeg synes dette er ganske bra. Den krafige rødfargen er fengende. Hvordan har du fått til lyset i selve te-lyset? Har du et hull i det røde arket? Ellers er selve hjerteformen litt små-tacky ja :)

 

Ellers liker jeg (i likhet med resten her) veldig godt den gule stripen fra 6. oktober.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke alltid så lett å være like kreativ innendørs nei (jeg har hatt et par førsøk selv allerede), men jeg synes dette er ganske bra. Den krafige rødfargen er fengende. Hvordan har du fått til lyset i selve te-lyset? Har du et hull i det røde arket? Ellers er selve hjerteformen litt små-tacky ja :)

 

Ellers liker jeg (i likhet med resten her) veldig godt den gule stripen fra 6. oktober.

 

Takk! Det var litt spennende å legge fra seg kamera på midtstripa og vente i 20 sek. Febrilsk speiding etter biler...

 

Når det gjelder telysbildet så er det kun flammen fra selve lyset som skaper effekten. Når rommet var mørkt så er tydeligvis hjertet utformet slik at lyset sprer seg slik det ble på bildet.

Lenke til kommentar

8. oktober:

 

Lukker: 30 sek

Blender: f/13

ISO: 500

 

Konvertert i Lightroom + finpuss Paint Shop Pro.

 

Måtte fotografere sent i dag etter jobb og før trening. Manglet stativ og endte opp med en litt halsbrekkende øvelse med kamera som balanserte på en stein helt nede ved vannkanten i regnvær! Men kameraet tåler visst mer enn jeg fryktet.

 

post-36449-1223502948_thumb.jpg

Lenke til kommentar
halsbrekkende øvelse med kamera som balanserte på en stein helt nede ved vannkanten

Oooooooh. Du tar sjanser.

 

Ellers et bilde i den rette ånd (ref. min egen Oktoberfest). Jeg synes dette rett og slett ble knallbra. Blåtonene, brua, og lysene under brua, forgrunnen foran det "utsmurte" vannet. Jeg gir meg ende over.

Lenke til kommentar

9. oktober:

Idetomt i dag. Eneste mulighet til bilder var i løpet av en lang biltur i ettermiddag. Lyset var dårlig og det var jeg også. Så da får vi legge ut et bilde som gjenspeiler dette!

 

Lukker: 1/640 sek

Blender: f/8

ISO: 500

 

post-36449-1223667865_thumb.jpg

 

Edit: Lagt inn ny versjon - glemte å resize!

Endret av satchmo
Lenke til kommentar
Istedenfor å legge ut ett stort bilde som lider av _ALT_ for kraftig jpg komprimering, så kan du nedskalere og legge ut en mindre komprimert versjon?

 

Takk! Jeg var så lite fornøyd i går kveld (+ litt mett av foto) så jeg skulle gjøre alt raskt. Glemte å resize... Skal få endret versjon, men det må bli i kveld (på jobb nå).

Lenke til kommentar

10. oktober:

 

Når man reiser når det er mørkt og kommer hjem når det er mørkt - ja da må det bli et inneprosjekt. Forsøkt meg på et selvportrett i dag i gammel stil. Dresset meg opp i gamle klær og dekorert med noe arvegods.

 

Lukker: 1/8 sek.

Blender: f/6.3

ISO: 640

 

Fremkalt i DPP og finpusset i Paint Shop Pro X2

 

post-36449-1223667109_thumb.jpg

Endret av satchmo
Lenke til kommentar
Kjempestilig selvportett. Men det virker ikke veldig gammeldag. Det var ingen som gikk med baseballcaps i Norge før på 80-tallet. Og da snakker vi om 1980!

 

Tom

 

He, he - morsom kommentar. Dette er vel så langt fra baseballcap som det er mulig å komme. Capsen er laget i mørkegrått vadmelsstoff (som buksa, men med noen bunadsaktige broderier på. Men takk likevel for innspillet! Målet var å få alt på bildet til å se gammelt ut (både klær, omgivelser og selve bildet) og jeg er enig med deg i at capsen ikke stemmer med 1900-1930. Jeg forsøkte å finne igjen en flat, gammel caps, men fant det ikke.

 

Mitt lille prosjekt i går kveld synes jeg viser hvor vanskelig det er å gjennomføre slike oppstilte bilder. Alt må klaffe 100 %. Dette er det oktoberbildet jeg uten tvil har brukt mest tid på, men jeg kom desverre ikke helt i mål. Moro var det lell!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...