Gå til innhold

Deadliest Catch-tråden


Anbefalte innlegg

Hei
Noen andre enn meg som er slave av denne serien? Fant ikke noen annen tråd om den. Ja, det går mye i krabber, sjø og sailors, men det er til tider råspennende. Det er noe med det å ligge på sofaen å se på disse våghalsene på storhavet.

 

post-317-0-19572000-1461273069_thumb.jpg


Originaltittel: Deadliest Catch
Norsk tittel: Krabbefiske i Alaska
Sjanger: Reality/ Dokumentar
Tv kanal: Discovery Channel
Sesonger: 12



Crab in the tank is money in the bank!

----------
Hvil i fred Phil Harris (Cpt. FV Cornelia Marie) 1956 - 2010

Endret av Søppelsveitt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i Australia nå....bor i student village og det er dårlig med Discovery her. Har fire sesonger på pcn, men alt har jeg sett to ganger eller mer.

 

Forholdene de fisker i, er jo helt vanvittige(og jeg er nordlending). Ikke bare det at de leker med døden, men jeg er også mektig imponert over arbeidsmoralen. De jobber 50timers strekk i 20meters bølger som fryser til is straks de treffer båtene. Gjør jobben, fyll båten.....slappe av kan man gjøre senere. Liker det!

Lenke til kommentar
Jepp dette er en kul serie, men syns litt av spenning forsvant da de gikk over kvoter på fangsten. Mistet litt av klondyke stemningen. Nå får de jo kvota uansett, bare lengden de er ute som varier..
Enig i akkurat det. fulgte ikke no særlig med før sesong 4 men så nettopp ferdig sesong 1 nå å du verden å spennende den var:)
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

jupp, ser på det eg og.. e ganske spennende..

fattern og den ene bror min har jobbet der oppe og fisket etter konge krabben og.. så e litt spennende og høre fra han og kor hardt arbeid det egentli er..

 

og ikkje minst det e karmøy folk i programmet, så det veier jo veldi opp.. :):p

Endret av NuGgIZ
Lenke til kommentar
jupp, ser på det eg og.. e ganske spennende..

fattern og den ene bror min har jobbet der oppe og fisket etter konge krabben og.. så e litt spennende og høre fra han og kor hardt arbeid det egentli er..

 

og ikkje minst det e karmøy folk i programmet, så det veier jo veldi opp.. :):p

 

noen nordmenn som jobber der?

Lenke til kommentar
jupp, ser på det eg og.. e ganske spennende..

fattern og den ene bror min har jobbet der oppe og fisket etter konge krabben og.. så e litt spennende og høre fra han og kor hardt arbeid det egentli er..

 

og ikkje minst det e karmøy folk i programmet, så det veier jo veldi opp.. :):p

 

noen nordmenn som jobber der?

 

 

jupp, hansen brødrene på northwestern e nordmenn. faren deres kommer fra åkra på karmøy.. og sig pleier og reise ne der 1 gang i året tror eg på besøk.. http://karmoybladet.no/nyhet.cfm?nyhetid=646

 

også mener eg at north america båten også har norsk eiger, mener han og sku være fra karmøy..

Lenke til kommentar
Var noen på imdb forumet som sa at alle sesongene har begynnt i april og at derfor sesong 5 også sansynligvis begynner da.

 

Opptakene begynte tydligvis i oktober: 

 

 

– Jeg får mange henvendelser om at det ikke er så bra, en blir et forbilde for mange, så jeg må nok slutte med røyken. Kanskje jeg kan sponses av et firma som lager sånne plaster når vi skal igang med opptakene til femte sesong nå i oktober, ler han på vei ned trappene hos Karmøybladet, med røyken i hånden, klar til å tennes. (Sig Hansen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...