Gå til innhold

Oppgadere fra Win2K pro til Vista Ultimate full?


hakonvl

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vurderer og kjøpe meg vista ultimate. Har jeg mulighet til oppdatere fra win2k pro til Vista ultimate, helts 64 bit eller er dette helt umulig. Har OEM lisens på 2000 men vil ha fullversjon på vista. Antar dette er helt uulig, men har sett såkalte oppgraderingbokser for vista, men det sår ikke ppgrader fra hva.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppgradering er ikke å annbefale. Installer heller fra bunnen av på en ny disk og så kopierer du heller filene til den nye disken og pakker den gamle bort...

Hvorfor det? Poenget er og spare penger, men kan kjøpe i usa og det er det omtrent halvparten av prisen.. Men går det og oppdtatere fra 32-bit til 64 i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Oppgradering fra XP -> Vista er ikke å anbefale, maskinene blir merkbart tregere enn om de får en nyinstallasjon av Vista. Vi fikk inn 15 pc-er på jobb med XP installert, vil kjørte umiddelbart oppgradering til Vista, ettersom at dette var det OS'et de egentlig skulle komme med. Vi syntes ting var litt tregt, men reagerte ikke skikkelig på det før vi fikk et nytt lass med pc'er der det var brukt en Vista installasjon i første omgang. Det var en betydelig forskjell på bla. oppstart av maskinene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Oppgradering er ikke å annbefale. Installer heller fra bunnen av på en ny disk og så kopierer du heller filene til den nye disken og pakker den gamle bort...

Hvorfor det? Poenget er og spare penger, men kan kjøpe i usa og det er det omtrent halvparten av prisen.. Men går det og oppdtatere fra 32-bit til 64 i det hele tatt?

Fordi at om du har w2k på den disken går jeg utifra at den er gammel og klar for kassering. En slik disk som har begynnende dysleksi, sinker ned hele systemet og du vil ikke få full utnyttelse av et nytt system....

Lenke til kommentar
Oppgradering er ikke å annbefale. Installer heller fra bunnen av på en ny disk og så kopierer du heller filene til den nye disken og pakker den gamle bort...

Hvorfor det? Poenget er og spare penger, men kan kjøpe i usa og det er det omtrent halvparten av prisen.. Men går det og oppdtatere fra 32-bit til 64 i det hele tatt?

Fordi at om du har w2k på den disken går jeg utifra at den er gammel og klar for kassering. En slik disk som har begynnende dysleksi, sinker ned hele systemet og du vil ikke få full utnyttelse av et nytt system....

Poenget er at jeg kommer til og innstaler win2k på en helt ny maskin for og så opdtatere til vista. Oppdateringpakkene er billigere men kan ikke oppgradere fra 2000 til vista. Mp i såfall kjøpe oppdatering til xp for og så gjøre det videre men tror ikke det blir billig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Oppgradering er ikke å annbefale. Installer heller fra bunnen av på en ny disk og så kopierer du heller filene til den nye disken og pakker den gamle bort...

Hvorfor det? Poenget er og spare penger, men kan kjøpe i usa og det er det omtrent halvparten av prisen.. Men går det og oppdtatere fra 32-bit til 64 i det hele tatt?

Fordi at om du har w2k på den disken går jeg utifra at den er gammel og klar for kassering. En slik disk som har begynnende dysleksi, sinker ned hele systemet og du vil ikke få full utnyttelse av et nytt system....

Poenget er at jeg kommer til og innstaler win2k på en helt ny maskin for og så opdtatere til vista. Oppdateringpakkene er billigere men kan ikke oppgradere fra 2000 til vista. Mp i såfall kjøpe oppdatering til xp for og så gjøre det videre men tror ikke det blir billig.

Disse oppdaterings pakkene til Microsoft har man aldri vært nødt til å ha et system installert. Tidligere under instalasjonsprosedyren ble man bedt om å sette inn media for å sjekke om du hadde en tidligere versjon, og så fortsatte installasjonen. Nå har jeg ikke prøvd oppgraderingspakken til Vista, men hvorfor i alle dager skulle det vært forandret???

Lenke til kommentar
Oppgradering er ikke å annbefale. Installer heller fra bunnen av på en ny disk og så kopierer du heller filene til den nye disken og pakker den gamle bort...

Hvorfor det? Poenget er og spare penger, men kan kjøpe i usa og det er det omtrent halvparten av prisen.. Men går det og oppdtatere fra 32-bit til 64 i det hele tatt?

Fordi at om du har w2k på den disken går jeg utifra at den er gammel og klar for kassering. En slik disk som har begynnende dysleksi, sinker ned hele systemet og du vil ikke få full utnyttelse av et nytt system....

Poenget er at jeg kommer til og innstaler win2k på en helt ny maskin for og så opdtatere til vista. Oppdateringpakkene er billigere men kan ikke oppgradere fra 2000 til vista. Mp i såfall kjøpe oppdatering til xp for og så gjøre det videre men tror ikke det blir billig.

Disse oppdaterings pakkene til Microsoft har man aldri vært nødt til å ha et system installert. Tidligere under instalasjonsprosedyren ble man bedt om å sette inn media for å sjekke om du hadde en tidligere versjon, og så fortsatte installasjonen. Nå har jeg ikke prøvd oppgraderingspakken til Vista, men hvorfor i alle dager skulle det vært forandret???

Kan forhøre meg litt om det. Hadde vært fint om det kunne ha godt.

 

BTW: Det går vel og ha dualboot med win2K og pc-dos 5 i vista?

BTW2: En pakke som dette, er det 32 eller 64bit eller begge deler?

Endret av Rockie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Om du skal absolutt ha en Ultimate oppgraderings versjon, så blir det denne.

En Home premium er like bra og den koster mye mindre her.

Så spørsmålet er om du kan ha Vista uten Bitlocker, Dreamscene og pokerspillet.....

Lenke til kommentar
Om du skal absolutt ha en Ultimate oppgraderings versjon, så blir det denne.

En Home premium er like bra og den koster mye mindre her.

Så spørsmålet er om du kan ha Vista uten Bitlocker, Dreamscene og pokerspillet.....

Hvorfor er den så mye dyrere enn den jeg fant?

 

Det med ultimate ekstraene bryr jeg meg ikke noe om. Det jeg vil ha er det mutlimediefunksjonene og muligheten til og koble meg til ekstertn skrivebord.

 

Har et par spørsmål til her.

 

Selv om jeg har OEM lissens på 2000 cd'en så kan jeg vel få fulllisensen på oppdateringen?

 

Og 2000 cd'en fulgte med min dell maskin men jeg kan vel bruke den og innstalere på en annen ny maskin?

Endret av Rockie
Lenke til kommentar
Windows 2000 Pro er kvalifisert som produkt å "upgrade fra"

se:

http://www.microsoft.com/windows/windows-v...pc-options.aspx

 

Man kan også utføre en installasjon av upgrade edition Vista med "clean install" samme hvilket produkt man går ifra om man selv vil. Clean install er uansett foretrukket .

ok, men har bare OEM lissens for 2000 cd en min, den var med den gamle maskina mi. Vil det fungerer og får jeg da 64-bit? (kommer som sagt til og innstalere 2000 på en ny maskin sant det ikke er sperrer for dette)

Lenke til kommentar

Du kan f.eks kjøpe denne til 2250,-

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=109307

 

Vil du ha engelsk språklig kjører inn du Vista Ultimate Extras language packs for det OS språk du vil bytte til.

 

Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du ikke bare kjøper en Ultimate OEM 64bits til 1350,-

Levetiden til Vista fremover er ikke slik som XP var iom at Windows 7 forventes lansert i 2009. Slik sett synes jeg det er bortkastet å kjøpe retail og man kan likeledes kjøpe en OEM versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...