Gå til innhold

På utkikk etter værbeskyttelse til kamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I disse høsttider med storm og ekstremt mye nedbør så er det vel lurt å gardere seg litt når en er ute og tar bilder, i den forbindelse så har jeg kikket på et regntrekk,men er dette holdbart i regn/vind eller vil det fort slites i stykker,noen som har erfaring med dette ??

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=33248

Jeg har et lignende regntrekk, men har omtrent ikke brukt det. Det ble kjøpt på impuls da jeg skulle opp til finnmarkskysten vinterstid. Jeg var heldig med værforholda og siden har det ligget i en skuff. Det hører med at jeg syns det ble litt kronglete å ha på den ene gangen jeg har hatt regnfrakken på kameraet...men det kan man sikkert venne seg til...

Men sjekk også Camera Armor:

http://store.made-products.com/products/ca...lr-camera-armor

Jeg vet ikke hvor effeltivt dette er, men det gir hvertfall beskyttelse for hardhendt behandling. Samt at det ikke kompliserer situasjonen slik som regtrekket gjør....

Lenke til kommentar

Du har DENNE fre Think Tank også. Den er nok mest beregnet på pressefotogrtafer som står noen timer i pissregn med 300mm'ern monter på stativ og fotograferer f.eks. en fotballkamp. De har også en beregnet på kamera rigget opp for fjernbetjening. I Beijing-OL var nok begge dissse godt representert.

 

Edit: Må man bruke REMA-1000 pose, eller funker også andre poser.

Endret av onslow123
Lenke til kommentar
Mr. Olsen har et godt forslag.

 

I svenske "DigitalFoto" sto det i siste nummer hvordan man enkelt kan beskytte kameraet sitt med en plastpose, gjerne gjennomsiktig.

Bare pass på å ikke dekke frontlinsen. :D

Siden jeg snakker om storm så tilsier jo det veldig mye vind da og da holder ikke en plastpose serlig lenge,nettop derfor jeg spurte om kvaliteten på den.

 

 

Er ikke i tvil om at den eller en plastpose holder i regn men når vi snakker om storm og nedbøren kommer omtrent horisontalt,da bør regnbeskyttelsen holde seg hel  :)

 

 

 

Du har DENNE fre Think Tank også. Den er nok mest beregnet på pressefotogrtafer som står noen timer i pissregn med 300mm'ern monter på stativ og fotograferer f.eks. en fotballkamp. De har også en beregnet på kamera rigget opp for fjernbetjening. I Beijing-OL var nok begge dissse godt representert.

 

Edit: Må man bruke REMA-1000 pose, eller funker også andre poser.

 

Har sett på den,men synest den blir for stor til mitt bruk  :hmm:

Lenke til kommentar
I disse høsttider med storm og ekstremt mye nedbør så er det vel lurt å gardere seg litt når en er ute og tar bilder, i den forbindelse så har jeg kikket på et regntrekk,men er dette holdbart i regn/vind eller vil det fort slites i stykker,noen som har erfaring med dette ??

 

Jeg har et sett (2) fra OP/tec (tror jeg) til ca 20 kr stk.

Plasten er litt mer solid enn brødposer og andre poser nevnt her.

 

Men en vanlig plastpose og mye tape, kan hjelpe utrolig bra.

Lenke til kommentar
Eventuelt kan du bytte merke.

 

:p

 

Men en rimipose burde vel fungere ganske greit?

 

Nok en gang, nei det gjør ikke det.

 

 

Hadde jeg klart meg med plastpose så hadde jeg jo ikke trengt å spørre her.

 

Har nemmelig prøvd med det og skal en ha en plastpose rundt og den skal være så vid at en får hendene inne lørvest den fort i stykker, jeg snakker om noe som tåler ekstremvær når en er helt ute ved havet og fotograferer  :)

Lenke til kommentar

Med mindre du skal til tropene tror jeg du burde slutte å undervurdere utstyret ditt. I tropene er det uansett luftfuktighet som knekker det. Hva skal en proff pose gjøre bedre enn plastikk?

 

Alt av stoff med tekstil VIL slippe gjennom vann til slutt, og slik du får det til å høres ut så tror jeg nesten et dykkerhus vil passe deg best.

 

Nei det tåler ikke at du biter eller river i det, men du er da så redd for det at du klarer da å unngå å sette noe skarpt i posen og dra?

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Kata Regntrekk E-690 er nå bestilt,så får jeg prøve hva det tåler.

 

Plastposer er som sagt ikke et alternativ da jeg har prøvd det og funnet det for dårlig,kjekt om det kan svares på det det blir spurt om og at det kan respekteres at forslag kan bli forkastet,ikke minst når det er forslag som er prøvd og funnet for dårlig .  :)

 

Ha en fortsatt fin helg  :cool:

Lenke til kommentar
I førsteposten står det ikke at noe er utelukked, noe det burde så du ikke kaster bort tiden vår.

 

Følgende står i første post:

 

 

I disse høsttider med storm og ekstremt mye nedbør så er det vel lurt å gardere seg litt når en er ute og tar bilder, i den forbindelse så har jeg kikket på et regntrekk,men er dette holdbart i regn/vind eller vil det fort slites i stykker,noen som har erfaring med dette ??

 

 

 

Altså står det ingenting om plastposer eller annet, men om et spesifikt regntrekk og om noen har  erfaringer med dette.

 

Alikevel klarer du nok en gang å produsere beskyldninger og kverulere til hele tråden,nå synest jeg det er på tide du gir deg .

Lenke til kommentar
i den forbindelse så har jeg kikket på et regntrekk,men er dette holdbart i regn/vind eller vil det fort slites i stykker,noen som har erfaring med dette ??

 

Altså står det ingenting om plastposer eller annet, men om et spesifikt regntrekk og om noen har  erfaringer med dette.

 

Haha, kaller du det der spesifikt?! :!:

 

"Regntrekk" er ikke spesifikt, ei heller utelukker det ikke plastikkposer da det godt kan utgjøre et regntrekk...

 

Ikke tro alt er mot deg ;) Trodde forresten du blokkerte svarene mine, så det er du som kan gi deg, for hadde du ikke vært så fousert på at jeg skal "ta" deg så hadde du sett at ikke bare jeg prøver å fortelle deg med t-skje, at plastikkposer kan gi gode resultater.

Lenke til kommentar
i den forbindelse så har jeg kikket på et regntrekk,men er dette holdbart i regn/vind eller vil det fort slites i stykker,noen som har erfaring med dette ??

 

Altså står det ingenting om plastposer eller annet, men om et spesifikt regntrekk og om noen har  erfaringer med dette.

 

Haha, kaller du det der spesifikt?! :!:

 

"Regntrekk" er ikke spesifikt, ei heller utelukker det ikke plastikkposer da det godt kan utgjøre et regntrekk...

 

Ikke tro alt er mot deg ;) Trodde forresten du blokkerte svarene mine, så det er du som kan gi deg, for hadde du ikke vært så fousert på at jeg skal "ta" deg så hadde du sett at ikke bare jeg prøver å fortelle deg med t-skje, at plastikkposer kan gi gode resultater.

 

I tråder der jeg ber om råd leser jeg ALLE svar, jo det er spesifikt da jeg til og med har med bilde av regntrekket og link til det .

 

 

Og for å sitere dine sleivspark i denne tråden, og det er kunn i denne.

 

Mr. Olsen

 

Hvorfor skulle det ikke funke, fordi jeg foreslo det?

 

 

 

Men for all del, tar du mye stormfulle, mystiske og enestående bilder i Storm, gå til innkjøp av noe skikkelig Canon kvalitet!

 

For det hadde ikke kunne vært unnskyldning om alle annbefalte samme posen til 1k?

 

I førsteposten står det ikke at noe er utelukked, noe det burde så du ikke kaster bort tiden vår.

 

så hadde du sett at ikke bare jeg prøver å fortelle deg med t-skje, at plastikkposer kan gi gode resultater.

 

Har forøvrig bedt mod stenge denne tråden .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...