Gå til innhold

WoW-servere PvP, PvE og RP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville berre starte en liten diskusjon, eventuelt en analyse av dei forskjellige typane serverar du kan velge mellom.

Mitt hovudspørsmål er som det meste i pro's og con's lister.

No har eg personlig alltid spelt på PvP-servers, ikkje fordi eg nødvendigvis hadde lyst til det, men fordi vennane mine spelte på slike servers og eg ville naturligvis spele med dei. Ting har derimot no forandra seg og det er vel ingen grenser for kva server du lenger kan transfere til.

Spørsmålet/Spørsmåla blir då som følger:

- Hovudfordelen til dei forskjellige typane server?

- PvE progress på dei forskjellige typane server?

- Andre hovudfordeler og ulemper?

Har personlig lest her på forumet at PvE players velger PvP servers fordi PvE-progress er bedre på desse serverane. Kva er forumbrukarane si meining kring temaet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

PvP servers er for PvP, der får man PvP slått automatisk på når man entrer et contested area og i bunn og grunn er det vel Player versus player som står i høysetet. Ingen Rp-regler man må følge. utfattelig vanskelig og finne noen som vet hva man styrer med vist man pluttselig starter og RP'e.

RP server, her er en server for Roleplaying, enkle regler her om at man MÅ ha Rp-navn, enda mange ikke følger den regelen, må får ikke lov og prate om U-RP ting i parychats/say osv. Man får ikke PvP slått automatisk på, og det er lite World-PvP. Enda jeg kan huske alle gikk rundt med PvP på på Argent DawnRP back in the days.

PvE servere er servere for folk som bare vil sloss mot ''dataen'' altså Player versus environment. Man får ikke PvP slått automatisk på, og det er ingen RP-regler man må følge.

Dette var de offesielle forskjellene. De uoffesielle er forskjellene er ganske enkle, og de fleste som har spillt en stund og vært litt i mellom de forrskjellige type serverne(har spilt på alle typene) vet hva jeg snakker om. PvP serverne er har høyt antall innbygere, de beste PvE-guildene kommer seg rakest framover i progress osv. Folk har en tendens tilog være mer 1337, men så som så. Lange BG og arena køer er det også, siden folk PvP'er mye.

Rp-servere har en lavere poppularitet og det er færre innbygere her, vanskligere og finne instance-groups, gode PuGs osv. Som regel korte BG og arena køer.

PvE servere synes jeg er kjedelige, folk verken er spesielt interserte i PvP eller RP, og de er ikke spesielt gode i PvE heller. Ofte korte køer for arena og BG's.

Dette er forskjellene, det er jo selvfølgelig mange servere som er det komplett motsatte av stereotype-serverne jeg har beskrevet her, men dette er det generelle forskjellene. Er sikkert mange som blir og si seg uenig nå i det jeg har listet opp her, men jeg føler at dette er de største forskjellene.

Konklusjonen er vell at PvP servers har best Progress flest guilder, og best PvE guilder en andre servere, ca. Men det kan være ett slit og lvle seg opp på disse serverne, da mange liker og ganke, RP-servere egner seg best for folk som liker RP, og PvE servere er best for folk som liker litt PvE og litt PvP.

Endret av Cpt
Skrevet
Ikke glem av at det også er rp-pvp servere også, og de sliter egentlig ikke noe med køer, eller problemer med og finne grupper, masse folk der.

Ahhh, hvordan kunne jeg glemme Rp-PvP servers :blush: De er gode de, men PvP servere vil jeg fortsatt si sitter ubeiserett på tronen i PvE progress, men fy det er stilig og World-PvP'e på en Rp-Pvp-server, får bare større feeling av at det er ''ekte'' :p

Skrevet
Er det ingen som syns det er merkelig at PvP-servers gjer det bedre PvE enn PvE-servers?

Skulle jo igrunn vere logisk. Eg seier ikkje at det er det men.. =P

Ja synes også det er rart, kanskje det kommer av at mange av de som spiller på PvP servere vil ha så mye ut av spillet som mulig. Men det er vell heller ikke til og komme forbi at er man skilla i PvP, så er man gjerne uttrolig skilla i PvE også, og omvendt.

Skrevet

Hmmm, visst du meiner at World pvp er ganking så ja det har ein Rp server mindre av. Men ser du bort ifra det så har ikkje PvP servers mykje world pvp lengre heller.

Skrevet

En ting er sikkert, ikke velg en RP-PvP server om du vil ha RP. 90% av tards som joiner en slik server ser bare PVP delen av betegnelsen og lurer hva RP er.

Skrevet
Dette var de offesielle forskjellene. De uoffesielle er forskjellene er ganske enkle, og de fleste som har spillt en stund og vært litt i mellom de forrskjellige type serverne(har spilt på alle typene) vet hva jeg snakker om. PvP serverne er har høyt antall innbygere, de beste PvE-guildene kommer seg rakest framover i progress osv. Folk har en tendens tilog være mer 1337, men så som så. Lange BG og arena køer er det også, siden folk PvP'er mye.

Rp-servere har en lavere poppularitet og det er færre innbygere her, vanskligere og finne instance-groups, gode PuGs osv. Som regel korte BG og arena køer.

PvE servere synes jeg er kjedelige, folk verken er spesielt interserte i PvP eller RP, og de er ikke spesielt gode i PvE heller. Ofte korte køer for arena og BG's.

Dette er forskjellene, det er jo selvfølgelig mange servere som er det komplett motsatte av stereotype-serverne jeg har beskrevet her, men dette er det generelle forskjellene. Er sikkert mange som blir og si seg uenig nå i det jeg har listet opp her, men jeg føler at dette er de største forskjellene.

Konklusjonen er vell at PvP servers har best Progress flest guilder, og best PvE guilder en andre servere, ca. Men det kan være ett slit og lvle seg opp på disse serverne, da mange liker og ganke, RP-servere egner seg best for folk som liker RP, og PvE servere er best for folk som liker litt PvE og litt PvP.

mye av det du sier her er veldig sneversynt og på grensa til feil. la meg starte først med pvp(bg/arena), det er battlegroupen det kommer ann på, ikke pvp spillere på realmen. flere spillere tilsier kortere køer, ikke lengre såfremt det er balanse mellom alliance og horde.

pvp server har til nå generelt sett hatt raskest pve progress. mye av grunnen til det slik jeg ser det, er at det tidligere ikke har vært mulig å flytte characters fra PVE->PVP realm. dette har nok gjort at en del av de spillerne med mål om rask progress har vegret seg fra å bli låst fast på en PVE realm. nå derimot etter at det har blitt mulig med PVE->PVP transfer, så vil jeg tro at den forskjellen mellom PVP/PVE realms vil bli mer og mer likestillt.

dine hentydninger om at folk på PVE realms ikke er særlig flinke, sier vel egentlig mer om at du muligens er dårlig til å velge guild/folk å spille med.

har ikke erfaring fra RP realms

konklusjonen er at det i bunn og grunn betyr lite hva slags server man er på, det er egeninnsatsen som teller.

Skrevet

PvE server, kjedelig

Folk bestemmer seg for at "Nå kan du gå på meg, etter jeg er forberedt".

PvP server, morsomt!

Kommer aldri til å gå tilbake til en PvE server, uansett spill.

RP-PvP / RP server, dødt.

RP i WoW er dødt, det er for mange unger der ute som raserer, mulig jeg

generaliserer nå, men 99% av de jeg har møtt i WoW er hovedsaklig

"OMG LOL XD Wut r u talking bout m8"!!=!!??" Håpløst. Mye av dette er grunnen til at jeg valgte en PvP server.

Kort oppsummering, men men.

Skrevet

Her må jeg ihvertfall skyte inn at Silvermoon-EU ikke passer i den stereotypen der.

Skrevet
pvp server har til nå generelt sett hatt raskest pve progress. mye av grunnen til det slik jeg ser det, er at det tidligere ikke har vært mulig å flytte characters fra PVE->PVP realm. dette har nok gjort at en del av de spillerne med mål om rask progress har vegret seg fra å bli låst fast på en PVE realm. nå derimot etter at det har blitt mulig med PVE->PVP transfer, så vil jeg tro at den forskjellen mellom PVP/PVE realms vil bli mer og mer likestillt.

Dette trur eg kan vere den største årsaken til at PvP servers merkelig nok ofte har bedre PvE progress enn reine PvE-realms der eg antar hovudfokus er PvE-progressjon.

Kan bli interessant no å sjå om det vil jevne seg ut ja. /agree

Skrevet

Går du for PvP bør du og ha en boksebag i nærheten for "Ganking" er nasjonalsport på de serverne og noe slikt som "fornuft", "respekt" og "forståelse" er fremmedord på envær PvP server hvor tøffe level 70er slår ned forsvarsløse level 20 folk for deretter å sitte på liket til de gir opp og logger ut. Det er derfor og obligatorisk med et utvalg av bodyguards for å overleve PvP. Ikke for de lett frustrerte.

RP er mer spesiell. Jeg spilte noen timer på RP og ble skremt vekk da en gjeng mannelige night elf druider stilte seg rundt meg og begynte å danse. Jeg har fremdeles mareritt den dag i dag. Jeg skal forsøke en RP en annen gang men skal holde meg på horde siden, kanskje en søt liten grønn orc warrior, hvem vet.

PvE, hvor jeg nå holder til, er helt greit. Du slipper å være redd for livet ditt fra 1 til 70 utenom når du selv setter det i fare. Du har valg om du skal være PvP eller ei og det kan være lettere å levle opp på denne servere.

Desverre er oppførsel en mangelvare uansett server.

Skrevet

Hvis du roller PvP kommer du til å bli lei alle fjottene som syter om at de blir ganka og ikke har forstått servervalget sitt, så vær litt obs.

Skrevet
Her må jeg ihvertfall skyte inn at Silvermoon-EU ikke passer i den stereotypen der.

Silvermoon er vanvittig bra :) tror vi hadde en 15-20 Illidan-guilds eller noe på alliance før patch 2,4. Transfera til Bloodfeather PvP noen uker siden da jeg har en del kompiser som spiller der. Største dritet jeg har vært borti, kan ikke gå ut av byen i level 1-69 uten å bli ganka, ikke snakk om å gjøre dailies eller tjene penger uten å være i pvp gear eller specc, faen nesten umulig å PUGge noe som helst. Litt kjipt å komme fra en server som PUGger timed runs og ssc til å komme til en der min håpefulle "Looking for spriest, maintank and mage for ZA" blir møtt med "lOL why you want to go zulfarak when i can solo and AV is easy epics l0l0l?!!2"

At noen anser det for å være en god spilleopplevelse forblir et mysterie for meg. Kan hende dette blir samme typen generalisering, det finnes sikkert mange bra pvp-servere. For min del tror jeg det blir tilbake til Silvermoon.

Skrevet
Hvis du roller PvP kommer du til å bli lei alle fjottene som syter om at de blir ganka og ikke har forstått servervalget sitt, så vær litt obs.

Kan jo også vere at det blir mindre av dette når PvE-spelarar som var redd for å binde seg til ein PvE-server pga transferproblemer no kan flytte dit dei vil uten problemer. Eg antar tida vil vise det. Tviler vel på at alle whiners flytter, men dei verste gjer det nok (muligens). ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...