Gå til innhold

Et par spørsmål rundt WD Passport


Okapi

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en slik for en times tid siden, 250 GB, og koblet den nettopp til laptopen via en USB-hub. Ingen plug&play her, den søker etter drivere og forteller meg at den ikke finner noe, og at "enheten kanskje ikke vil fungere som den skal". Prøver uten huben, og da går det greit. Noen idé om hva jeg kan gjøre med dette? Jeg har allerede en WD MyBook tilkoblet, og den fungerer prikkfritt via hub.

 

Et annet spørsmål; disken er jo helst stappet med mapper allerede, er dette noe som kan slettes, eller er det nødvendig for at den skal fungere? Blir rotete når WD inkluderer flere mapper enn jeg selv hadde tenkt å slenge inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte en slik for en times tid siden, 250 GB, og koblet den nettopp til laptopen via en USB-hub. Ingen plug&play her, den søker etter drivere og forteller meg at den ikke finner noe, og at "enheten kanskje ikke vil fungere som den skal". Prøver uten huben, og da går det greit. Noen idé om hva jeg kan gjøre med dette? Jeg har allerede en WD MyBook tilkoblet, og den fungerer prikkfritt via hub.

 

Et annet spørsmål; disken er jo helst stappet med mapper allerede, er dette noe som kan slettes, eller er det nødvendig for at den skal fungere? Blir rotete når WD inkluderer flere mapper enn jeg selv hadde tenkt å slenge inn.

 

 

Kanskje nye drivere til USB'en? altså ikke til WD, men til selve USB på maskinen. Det var dette Syar2003 foreslo for en med samme problemet og HAN HAR PEIL!!!

Lenke til kommentar

Det at den ikke finner drivere når den er tilkoblet hubben kan jeg ikke gi deg noe helt vettugt svar på, men det hender en sjelden gang at eksterndisker som er tilkoblet hubber ikke fungerer fordi de trekker for mye strøm. Det at du får denne feilmeldinga har kanskje ikke noe å gjøre med strømforbruket, men man vet nå aldri:P Hvilke andre ting har du tilkobla hubben da?

 

Angående det med de mappene du snakker om, vet du hva de inneholder da? Jeg kjøpte meg eksterndisk( MyBook Essential) for et års tid siden, der det var en god del med mapper som lå på disken fra før. Da beholdt jeg dem jeg ville ha, og sletta resten.

 

Et lite annet tips, vet ikke hvilket filsystem Passport-diskenene leveres med, men er lurt å sette filsystemet som NTFS når du skal formatere disken, bare så det er sagt;)

Lenke til kommentar

Det er sannsynlig at disken din trekker for mye strøm som de nevner her.

 

Et annet problem jeg har opplevd tidligere er at det kan fungere i enkelte porter, og ikke fungere i andre porter. Miks og match og se om det fungerer.

 

Når det gjelder filsystemet ditt så velg med tanke på operativsystem. NTFS ville vært "døden" for meg som driver OS X, mens det er desidert det du bør bruke under Windows Xp eller Vista.

 

jeg tror de er formatert i FAT 32 som standard (iallefall var min sorte 320 GB det)

 

-Kringon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...