J@9 Skrevet 26. september 2008 Skrevet 26. september 2008 Hei! Har en Dell OptiPlex SX270 pc som jeg har satt opp som en liten og grei HTPC, kjørte før en DVI-->VGA adapter for å koble den til tv'n.. da kunne jeg kjøre 1024x768 i oppløsning Men har nå funnet igjen en DVI-->HDMI kabel, denne har jeg testet på en annen pc, da kunne jeg kjøre samme oppløsning, men bildet var langt ifra bra. Når jeg da fikk tak i Dell maskina, brukte jeg DVI-->VGA adapter og VGA inngangen på tv'n, kjørte som sagt 1024x768 i oppløsning, noe jeg syns funket bra. Fant igjen DVI-->HDMI kablen idag, og på denne maskinen funker den som sagt, men jeg får ikke høyere oppløsning enn 720x480.. Noen som vet hva problemet er?? Mer info! Pc: Dell OptiPlex SX270 3.2Ghz pentium 4 2x256MB ram 60GB 2.5" IDE disk Intel 82865G skjermkort (innebygget) XP Pro, SP3 Alle drivere installert TV: Sharp 32"LCD TV, husker ikke produkt nr i farten, men den var på tilbud på Elkjøp for ei god stund siden (rundt 6-12Mnd) 2x scart innganger, VGA inngang, 1x HDMI inngang, S-Video/rød,hvit og gul inngang (komposit?), og analog tv-tuner (ikke i bruk) Håper noen har noen gode råd Mener å ha hørt om et program som kan endre oppløsning til det jeg selv ønsker, er det dette jeg trenger?
obergeru Skrevet 29. september 2008 Skrevet 29. september 2008 Programmet du er ute etter heter powerstrip.
ScanorAjit Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Har tenkt å kjøpe en SX270 for enkelt HTPC bruk. Hvordan fungerte Powerstrip for å få widescreen oppløsning på TV skjermen? Fikk du 1280 x 72o eller annen HD oppløsning?
J@9 Skrevet 25. november 2008 Forfatter Skrevet 25. november 2008 Jeg ga opp jeg, og gikk over på VGA kabel igjen, for det funka ihvertfall smertefritt Men det kan jo alltids ha vært noe tull med min kabel å da, var det billigste jeg kom over..
ScanorAjit Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Jeg ga opp jeg, og gikk over på VGA kabel igjen, for det funka ihvertfall smertefritt Fungerte Powerstrip med skjermkortet, m.a.o fikk du mulighet til å forandre oppløsningnen? Bra at VGA fungerte i det minste - hvis ikke Powerstrip fungerer så blir nok dette min løsning også
J@9 Skrevet 26. november 2008 Forfatter Skrevet 26. november 2008 Jeg husker ikke helt ha jeg fikk til, men mener jeg fikk mulighet for 1900x et eller anna, men dette støttet ikke tv'n. Så du får nok bare prøve deg frem. Om du finner en løsning så kan du jo poste den her, til hjelp for andre med samme problemer
ScanorAjit Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Om du finner en løsning så kan du jo poste den her, til hjelp for andre med samme problemer Jeg får Dell'en denne helgen. Blir spennende å se om Powerstrip gir en oppløsning som min TV kan vise. Let's hope for the best
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå