Gå til innhold

Kata har kommet med en ny kamerasekk.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siden også alle andre er OT i denne tråden, så våger jeg med på å nevne at Kata er leverandører til det israelske forsvaret - så av prinsipp så holder ihvertfall jeg med vekke fra dem av den grunn

 

Stemmer, og jeg er fullstendig enig!

Har sett tidligere at Kata har en del interresange, og sikkert gode løsninger av foto-vesker/sekker, men pga deres forhold til hæren i Israel har jeg droppet å kjøpe noe som helst produsert av Kata.

Lenke til kommentar
Siden også alle andre er OT i denne tråden, så våger jeg meg på å nevne at Kata er leverandører til det israelske forsvaret - så av prinsipp så holder ihvertfall jeg med vekke fra dem av den grunn

Men er Kata et Israelsk selskap? Jeg boikotter Israelske produkter, men om Kata er f.eks et Italiensk produkt, ser jeg ingen grunn ti å boikotte dem.

Fin sekk forresten.

Lenke til kommentar
Men er Kata et Israelsk selskap? Jeg boikotter Israelske produkter, men om Kata er f.eks et Italiensk produkt, ser jeg ingen grunn ti å boikotte dem.

Fin sekk forresten.

 

Fra http://www.bristolcameras.co.uk/m-kata.htm :

"Kata was established in 1992 by Nitzan Kimchi and Dror Tishler, ex Israel Defense Forces (IDF). They began developing and offering solutions for the special units of the IDF and Israel’s secret services. In a very short space of time Kata widened it's field of production to include video and photo products and is now becoming the preferred choice of the serious photographer. It's products are ergonomic, lightweight and use high end materials to achieve a quality finish."

Lenke til kommentar

Og Lowepro-sekken suger fremdeles visuelt og funksjonelt i forhold. Det er synd folk gidder løpe rundt med annenrangs produkter bare av slike grunner vi ikke lenger diskuterer i denne tråden.

 

Dessverre gikk jeg å la meg tidlig så eg ikke fikk gleden av å lese alle innleggene om Kata-sekken(e)s "dårlige kvalitet, utseende og funksjonalitet".

 

Ser forøvrig ikke helt hvor politisk den første linja var siden hele posten min ble fjernet.

Lenke til kommentar

Jøsses. Politiske stridigheter på Akam er noe nytt. Jeg forstår godt de som boikotter israelske produkter, jeg har selv gjord det i sin tid. Men i dag klarer jeg meg ikke uten min Desert Eagle når jeg skal på jakt, og Uzi-en i nattbordskuffen får meg til å føle meg trygg når jeg sover om natten.

 

Nikon har forøvrig vært offisielt verktøy til en invasjonshær flere ganger enn Kata, vil jeg tippe. Nikon har jo blitt store på å levere krigsmateriell, og er en av de største krigsprofitørene i moderne tid. Hele deres posisjon er skapt av Korea- og Vietnamkrigen.

Lenke til kommentar
Du må få med deg noe om sekken også, ellers ryker vi utpå politisk refs igjen. - Er ikke det smart med det gule inventaret som Kata har i sekkene sine?! Ikke mye krigs-stealth å spore der...

 

Det er fordi de skal gå bedre i et med ørkensanden  :D

 

Siden mitt innlegg også ble slettet, så kan jeg jo si at Min Kata R-103 sekk er den jeg har vært MEST fornøyd med. Jeg har en Lowepro slingshot 300 nå, men den blir vond å bære etter en stund. Har i tillegg en Lowepro Vertex 200 og en Kata R-103. Brukte forøvrig den Kata R-103 sekken på Svalbard og den gjorde jobben flott den. :)

 

Jeg skal ihvertfall se litt mer på den nye Kata sekken, da den gjø seg bedre enn min Lowepro Slingshot 300 :)

 

Andreas

Lenke til kommentar
Du må få med deg noe om sekken også, ellers ryker vi utpå politisk refs igjen. - Er ikke det smart med det gule inventaret som Kata har i sekkene sine?! Ikke mye krigs-stealth å spore der...

 

Det er fordi de skal gå bedre i et med ørkensanden  :D

 

Siden mitt innlegg også ble slettet, så kan jeg jo si at Min Kata R-103 sekk er den jeg har vært MEST fornøyd med. Jeg har en Lowepro slingshot 300 nå, men den blir vond å bære etter en stund. Har i tillegg en Lowepro Vertex 200 og en Kata R-103. Brukte forøvrig den Kata R-103 sekken på Svalbard og den gjorde jobben flott den. :)

 

Jeg skal ihvertfall se litt mer på den nye Kata sekken, da den gjø seg bedre enn min Lowepro Slingshot 300 :)

 

Andreas

 

Så ikke at mod hadde skrevet så jeg får beklage min forrige post.

 

 

Ja jeg skal se nærmere på denne selv da jeg har planer om å kjøpe en lettere sekk for dagsturer som samtidig rommer det jeg trenger å ha med uten å bruke min vertex 200aw som er ganske tung .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...