Gå til innhold

Kulturo: Tropa de Elite


bodilnf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Filmen er rå, ikke-politisk korrekt, voldelig, velspilt, velskutt og velregissert. Men føles likevel ufullstendig og ustrukturert. Vi kommer knapt under huden på noen av karakterene, og filmen har flere scener og momenter som hverken forteller oss noe om karakterene eller driver historien videre. Dog er mitt største problem med filmen voice-overen. Jeg er helt uenig i at den fungerer. Den er unødvendig, masete og gir oss for mye informasjon. Håper det kommer en Blu-ray versjon med valgfri V.O.

Lenke til kommentar

Meget god film dette her! Personlig synes jeg voice-overen funker fint - mye av filmen er klippet og filmet i dokumentarstil (jf. regissørens bakgrunn), og derfor mener jeg at voice-overen kan legitimeres. Med denne "dokumentarstilen" oppnås en kanskje enda mer troverdig og/eller realistisk stil. Ja, filmen tillegger seeren stor tolkningsfrihet når det gjelder karakterer og eventuell "moral", men jeg synes den direkte, dramatiske og nærmes dokumentariske presentasjonen funker glimrende. Man bør uansett få med seg denne her!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...