Gå til innhold

Beskytter Online Armor meg selv om den er i training mode?


Anbefalte innlegg

Hei :) Har lastet ned Online Armor, og det er utrolig plagsomt, så jeg har satt det i training mode og lurer på om jeg bare kan ha den i training mode og at den likevell beskytter meg ?? Eller er det noen annen metode for og gjøre sånn at den ikke plager meg så mye? Er ikke noe vits og ha Online Armor der viss det ikke beskytter meg :p

 

Edit: Noen som vet om den linken til den guiden om hvordan du fjerner popp-up'en etter oppdatering i Avira Free??

 

Edit2: Og hva er best til og fjerne spyware av MBAM og SuperAntiSpyware??

 

 

 

:)

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Online Armor sin learning mode vil tillate alle program å kjøre, den vil også slippe alle program igjennom brannmuren (også Malware) etter det jeg har forstått.

Den er beregnet på å brukes kun når du er sikker på at din pc er ren og du vil at den skal lære hvilke programmer du bruker og mener er trygge så du slipper så mange popups.

Hvis du vil bruke Online Armor kun som vanlig brannmur uten HIPS (det som ser etter hvilke program som starter og spør om din tillatelse om det skal få kjøre osv.)

kan du deaktivere det ved å høyre klikke på Online Armor ikonet nede i høyre hjørne og klikke på Deactivate HIPS features.

Nå vil du kun få spørsmål om programmer skal få Internett tilgang eller ikke.

Bare husk på at programmet er sikrere med HIPS på.

 

Noen hjelpe sider til Online Armor Her du kan også lese mer om HIPS på sidene deres.

 

Når det gjelder hvilket program som er best av MBAM og SuperAntiSpyware så bruker jeg begge selv, men jeg tror at de som har peiling velger MBAM som du sikkert kan se i de forskjellige poster her på forumet :)

Lenke til kommentar

Når jeg prøver og deaktivere HIPS så kommer det opp en beskjed om at dette vill slå av alle deler av programet.

 

 

Tror de velger MBAM fordi det går fortere og søke og da kan de starte fortere med renskingen, og ikke fordi MBAM er bedre til og fjerne virus...

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar

Ja men brannmuren vil forsatt virke.

Du kan se om det holder med å skru av Program Guard i stede for HIPS

mulig det vil være nok ettersom det er den som skal kontrollere programmer.

Du finner den i samme meny som Deactivate HIPS eller ved å dobbel klikke på Online Armor ikonet og velge general øverst til venstre.

Lenke til kommentar
Ja men brannmuren vil forsatt virke.

Du kan se om det holder med å skru av Program Guard i stede for HIPS

mulig det vil være nok ettersom det er den som skal kontrollere programmer.

Du finner den i samme meny som Deactivate HIPS eller ved å dobbel klikke på Online Armor ikonet og velge general øverst til venstre.

 

ok... Viss jeg setter Comodo i Training mode i både Firewall'en og i defense+, beskytter den meg da?

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar

Av norbat: Både MBAM og SAS er to meget gode scannere. Antakelig de to beste på sitt område i dag. Fordelen med MBAM er at den har en svært kort scannertid når man kjører 'rask scan' + at den har norsk språkdrakt. SAS er nok det programmet som jeg vil anbefale først, men det er ingen ulempe å ha begge to

 

 

Brannmurer SKAL mase litt i starten. Men etter en stund blir de helt stille. Dette gjelder både OA og Comodo. Tror det skal være ganske trygt å ha de på trainingmode en stund i starten, og når de har lært alt, kan du gå opp et nivå...

Lenke til kommentar
Av norbat: Både MBAM og SAS er to meget gode scannere. Antakelig de to beste på sitt område i dag. Fordelen med MBAM er at den har en svært kort scannertid når man kjører 'rask scan' + at den har norsk språkdrakt. SAS er nok det programmet som jeg vil anbefale først, men det er ingen ulempe å ha begge to

 

 

Brannmurer SKAL mase litt i starten. Men etter en stund blir de helt stille. Dette gjelder både OA og Comodo. Tror det skal være ganske trygt å ha de på trainingmode en stund i starten, og når de har lært alt, kan du gå opp et nivå...

 

 

Ok, fikk svar på alt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...