Joe DiMaggio Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Hei! Jeg har tenkt å lakkere bilen som jeg mest sannsynlig kommer til å kjøpe innen noen uker. Bilen er brun metalic den dag i dag, men skal lakkeres til vanlig Peugeot hvit farge. Bilen er en Peugeot 406 Sedan (facelift). Jeg har hørt med et firma, men de skulle ha 60.000 kr. For å gjøre jobben. Er ikke det litt dyrt? Jeg skal høre med et annet firma i morgen.
JimL Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Det lønner seg å høre med alle firmaene i området (5-10 prisforslag er gode greier) Pris avhenger av arbeidsmengde, skal de gjøre noe mer enn å bare spraye lakk på bilen? som: skader / retting som må gjøres? rust som skal fjernes? etc Dessuten pleier en hellakkering å koste bra mye mer enn en utvendig lakkering. Og da spesielt fargeskifte. Mye som må demonteres for at de skal komme til. Hvor nøye er lakkeringen for deg? En utvendig lakkering ligger sikkert på 15-25000, altså betaler du mye penger for et hvitt motorrom og hvite kanter/dørsider.
Pluggen Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Om du ikke skal pirke alt for mye så blir det nok billigere. De kan f.eks dekke til motoren sånn at det blir hvitt uten å bruke flere timer på å demontere og montere, også kan de maskere akkurat rundt åpningene på dørene og evt. takluka for å sprøyte åpningene Ta av lister uansett hva
Joe DiMaggio Skrevet 24. september 2008 Forfatter Skrevet 24. september 2008 Det skal gjøres profesjonelt uansett! Denne bilen skal mest sannsynelig på utstilling etter hvert. Skal høre med et nytt verksted i morgen.
Pluggen Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Ta en runde rundt, og kanskje du er villig til å dra den med et lite stykke for å få det bra til en fin pris? Ville derfor hørt litt rundt, ikke bare i nærområdet
kazzper Skrevet 25. september 2008 Skrevet 25. september 2008 Du kan sikkert få pristips på lakkforumet, der vanker det mange lakkerere
miataturbo Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 hvis du skal ha bilen på utstilling eller utstillingsstand ville jeg sakt ifra det til lakkereren , ville ikke gått for di billigste stedene da , koster å få strøken bil vil neppe tru at du får lakkert bilen din da for under 30000 +
Rick Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Kvalitet koster.. Vist du skal ha en bil opplakkert er det sykt mye jobb, så å komme under 50 tusen tror jeg ikke du skal håpe på. Tenk bare på alt som må demonteres. Fangre, lykter, speil, dørhandtak, lister +++ og det er bare utvendig.. skal du ha ny farge inni bilen også må du plukke av alt av ting som kan åpnes for å lakke de delene innvendig. Er mye jobb å gjøre dette!
ChristR Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Husk at det er en mer omfattende jobb og lakkere en brun bil om til hvit. En vanlig Pug 405 er heller ikke fri for bulker og rust, så det ligger nok en del jobb der også.
perjohan Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Peugeot 406 Sedan er ingen sjelden bil. Hvorfor kjøper du ikke en pen hvit en ?
Joe DiMaggio Skrevet 28. november 2008 Forfatter Skrevet 28. november 2008 Snakker om en sjelden 406.
Rick Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 På hvordan måte er den sjelden?? 406 Coupe er noe man ikke nødvendigvis ser hver dag, men en vanlig sedan kryr det jo av!
Joe DiMaggio Skrevet 28. november 2008 Forfatter Skrevet 28. november 2008 Ikke helt det som er poenget i denne tråden.
Rick Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Greit at det er vel ikke det som er poenget, men nå er jeg for det første nysjerrig på hva som kan gjøre en 406 spesiel.. finnes det en utgave av de som jeg har gådd glipp av? Og for det andre så er det vel allerede konkludert med at kvalitet koster, og med tanke på hvor mange 406 som finnes til salgs i norge så må det jo være lettere å finne en hvit en enn å begynne å omlakkere en brun bil. Så da lurer jeg enda mer på hva som gjør at denne 406'n er verdt bryet det er for pengboka å omlakkeres.
Pluggen Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Fåes ikke den som en MI-utgave da? Ikke MI16 regner jeg med, men er vel en hissigpropp av den typen også som med 205/309/505 etc
Fredrik Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Det skal gjøres profesjonelt uansett! Denne bilen skal mest sannsynelig på utstilling etter hvert. Skal høre med et nytt verksted i morgen. Da bør du ikke gjøre noen kompromisser. Du klarer nok å få et komplett fargeskifte for under 60 000, men du bør ikke forvente mirakler heller.
DaddyYankee Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Det skal gjøres profesjonelt uansett! Denne bilen skal mest sannsynelig på utstilling etter hvert. Skal høre med et nytt verksted i morgen. Da bør du ikke gjøre noen kompromisser. Du klarer nok å få et komplett fargeskifte for under 60 000, men du bør ikke forvente mirakler heller. Enig! Dum trådstarter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå