MikkelRæv Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 Har en Fiat Bravo liten bil, 3 dørs. Og har en forsterker som er putta inn. Det jeg lurer på er om det er no sted som er bra å plassere forsterkeren og om noen har noen gode tips for å feste den. Sidene er ikke helt rette. Så er litt vanskelig å feste rett på de. Og det er litt dumt å feste den i bakseteryggen hvis jeg skal ha med meg litt større ting i bilen. Takker for all tips. Jo.. En ting til. har vurdert å sette in en sub. Hvordan er det med sånne ferdig greier? Så noe på biltema.. eller er det bare elendighet? Tenkte noe som ikke tar så stor plass for bruker bagasjerommet ganske aktivt. Har ikke super anlegg så trenger ikke super woofer. Kaj
transmedia.no Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Finnes en spesialkasse beregnet for Bravo'en... ikke noe som kan blåse av deg barten, men et godt tilskudd i de lavere regioner. Trenger en forsterker i tillegg dog.
konduktans Skrevet 4. oktober 2008 Skrevet 4. oktober 2008 Man kan jo bare stappe forsterkeren inne i kassa! Skal du ha sub og har dårlig plass, kunne du jo laget en kasse selv? Er ikke all verdens jobb å få til. Forsterkeren får også da plass inne i kassa.
Bruker-111299 Skrevet 4. oktober 2008 Skrevet 4. oktober 2008 Man kan jo bare stappe forsterkeren inne i kassa! Se på hva du skrev nå og tenk hva som er galt... Tenk på veibrasjoner og varme.... Hmmmm...
konduktans Skrevet 4. oktober 2008 Skrevet 4. oktober 2008 Jo, sant det. Du kan gjøre som meg og montere forsterkeren oppunder hattehylla?
Bruker-111299 Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg ville eventuelt plassert den under hattehylla eller på stolryggen hvis det skulle la seg gjøre. Jeg mener også å bygge plass til den på kassa og avstive området ekstremt mye for å motvirk vibrasjoner.
konduktans Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Er ikkje det ugunstig med tanke på lufting? Neida, funker fett det:)
Heieg89 Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Man kan jo bare stappe forsterkeren inne i kassa! Skal du ha sub og har dårlig plass, kunne du jo laget en kasse selv? Er ikke all verdens jobb å få til. Forsterkeren får også da plass inne i kassa. man skal helst ungå at forsterkeren sitter på kassa, og ungå vibrasnjoner forsterkeren har ikke godt av det!!
Heieg89 Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg ville eventuelt plassert den under hattehylla eller på stolryggen hvis det skulle la seg gjøre. Jeg mener også å bygge plass til den på kassa og avstive området ekstremt mye for å motvirk vibrasjoner. enig med deg der, prøv og feste den under hatt hyllen, eller på sete ryggen!!! for al del ungå og fest den i basskassa!! da sparer du tid og penger! ! MVH Espen
konduktans Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Forresten, du kunne jo lagt den i hullet der reservehjulet bor? Jeg har dessverre eksternt reservehjul på min bil, men hadde jeg hatt internt, skulle jeg kasta det ut og putta forsterkeren der(evt. lagt den oppå hjulet)
alpher Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 enig med deg der, prøv og feste den under hatt hyllen, eller på sete ryggen!!! for al del ungå og fest den i basskassa!! da sparer du tid og penger! ! MVH Espen Husk ihvertfall på å ikke montere forsterkeren opp ned...det er det mange som har brent seg på gitt
konduktans Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Hvorfor kan man ikke henge den opp-ned da?
Bruker-111299 Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Hvorfor kan man ikke henge den opp-ned da? Hvilken vei tar varmen?
konduktans Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Godt poeng. Så dere tror at en 1800W forsterker som henger opp-ned under en hattehylle og spiller konstant i omtrent 8 timer blir for varm?
konduktans Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 faenihelvete Da sliter jeg. Skal kjøre til stkhlm med bilen min og den har forsterkeren under hattehylla. Hva er worst case scenario?
Zeph Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Om det kan føre til antennelse av stoffet og totalskadd bil veit eg ikkje, men defekt forsterkar kan du risikere.
kjetilgrindheim Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Så eg forstår det slik at dersom forsterkaren skal plasseast oppunder hattehylla/bagasjerommet må den monterets slik at den rett veg. feks med nokre lange boltar
Zeph Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Kva veg du monterer den spelar liten rolle, varmen går oppover uansett. Eg ville ikkje montert den der, om eg ikkje hadde noko val ville eg i det minste prøvd å senke den litt med eit stag av noko slag. Kan riktignok bli litt vanskeleg og ustabilt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå