Gå til innhold

Treningsprogram og slanke/kostholdstips


TOREGILe

Anbefalte innlegg

Jeg er gutt, 28 år, ca 185, og 93kg, noe som antagelig er altfor mye?

 

Så jeg lurte på om noen har tips til både treningsprogram og kosthold helt i nybegynnerstadiet.

 

Jeg tenker da trening utenfor treningsstudio, hvertfall i første omgang.

 

Så altså øvelser uten utstyr. Har to manualer og sykkel :)

 

Kostholdet må endres radikalt...der er jeg virkelig ikke flink,

så tar gjerne imot gode tips!

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke noe spesielt treningsprogram for å gå ned i vekt. Sykkel holder i massevis det, så lenge du sykler litt aktivt. Med aktivt mener jeg at du opprettholder en puls på 140+, da vil du forbrenne fett.

 

Når det gjelder kosthold er det viktig å holde seg unna raske karbohydrater, som sukker og hvitt mel. Mye kjøtt og grønnsaker vil gjøre susen. Og ligg unna brus.. både vanlig og light typer.. Drikk masse vann, minst 3 liter om dagen.

Hvis du vil ha kosttilskudd eller vektkontrollprodukter, kan du sende meg en mail, så kan vi snakkes

Lenke til kommentar

Eller så kan du gjøre det aller enkleste og mest effektive, tell kalorier og putt mindre inn enn du får ut. Det er faktisk alt du trenger å tenke på i første omgang.

 

Start med å regne ut BMR (google it) og ta det derfra.

 

Legger du opp til et kosthold med ca 500 kcal i underskudd og kombinerer dette med sykling/jogging og trening generellt så kommer kiloene til å trille av. Jogging er forresten langt mer effektivt enn sykling, men sykling er kanskje litt morsommere..

 

Når det gjelder styrkeøvelser du kan gjøre så er denne siden fin. Her finner du sikkert noe du kan bruke manualene dine til.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...