Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kompis ble sammen med eksen - banket ham opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å si det sånn, om dama mi var utro, og fyren hun lå med viste om forholdet vårt hadde jeg garrantert tatt en tur og pratet med han, skjelt han ut og mye mulig dratt til han - om han ikke beklaget seg. Hadde han stått der og "gitt faen" hadde jeg slått som faen.

 

Ligger du med ei dame du veit er opptatt, ja da er du med på leken og må tåle steken. Sånn er det, guttekodeksen er der, og den bør følges. Følger man den ikke, så er det et valg man tar og konsekvensene blir deretter.

 

Om det er snakk om et one night stand, så ville jeg personlig ikke blitt fysisk voldelig ovenfor 3. parten om han ikke viste noe om forholdet, eller om han beklaget seg. Jeg skjønner at alkohol får folk til å gjøre mye dumt, som feks å ligge med opptatte damer. En person som derimot ligger med opptatte damer og ikke bryr seg, fortjener derimot å lære ei lekse og selv om et slag i trynet kanskje ikke er den beste måten å få han til å innse hva han har gjort galt, så er det lov å håpe. Det er uansett på sin plass, og jeg ikke føler at det å dra til dritsekker er noen stor forbrytelse.

 

Forøvrig ville gitt dama huden full før jeg sendte henne på dør, nesten garrantert. Alt kommer selvfølgelig ann på situasjonen, men jeg mener det å være utro er et så stort svik at det vil være nesten umulig å reparere forholdet.

 

I tilleg kan man si at jo nærmere 3. parten står meg, jo værre er det, og straffen blir deretter. Om min bestevenn hadde bedratt meg ala trådstarters tilfelle hadde helvette vært løs. Jeg finner nesten ikke ord for hvor stor synd det er å gjøre noe sånt, og om han forventet noe mindre en bank er han naiv nok til å tro på nissen. Etterpå ville jeg aldri hatt kontakt med hverken dama eller kompisen igjen.

 

Dette er spillereglene, så lenge det er et forhold. Hva eksen min driver med etter forholdet er slutt er meg revnende likegyldig, og det bryr jeg meg ikke noe om. At en venn skulle ønske å innlede et forhold til henne er selvsagt ikke drømmesituasjonen, men jeg ville ikke stilt meg i veien for det. Fortalt han hva jeg mente om det, joda, men om det var noe han virkelig ville så får han kjør på. Jeg forventer uansett at i den situasjonen ville vennen vist nok takt og tone og kammeratskap til å la det gå litt tid først.

 

Forøvrig er jeg ingen stor tilhenger av vold, men akkurat når det kommer til dette mener jeg det er på sin plass. Kall det barnslig, teit, umodent, alfamale osv - jeg bryr meg ikke en døyt. Det er IKKE greit å ligge med damer som man vet har type, og guttekodeksen (og straffene for å bryte den) er her for å holde ord orden.

Lenke til kommentar

..og hvem er så ansvarlig for å definere denne guttekodeksen? Har man allmøter, bare glemte å innkalle meg? Nei, den er fullstendig subjektiv.

IOM at det er gutter i tråden som er uenige med deg, er det soleklart at denne kodeksen er noe man har i sitt hode. Hva gjør din mer riktig enn min eller andres? Sier seg selv at det ikke eksisterer noen universal kodeks.

Du syns det er ok at venner blir sammen med exen din, det er en haug med gutter som mener dette bryter "kodeksen".

Lenke til kommentar
..og hvem er så ansvarlig for å definere denne guttekodeksen? Har man allmøter, bare glemte å innkalle meg? Nei, den er fullstendig subjektiv.

IOM at det er gutter i tråden som er uenige med deg, er det soleklart at denne kodeksen er noe man har i sitt hode. Hva gjør din mer riktig enn min eller andres? Sier seg selv at det ikke eksisterer noen universal kodeks.

 

Personlig har jeg liten tro at du finner en gutt som går til sengs med ei dame han vet er opptatt, og ikke i sin villeste fantasi hadde forestilt seg at konsekvensen kan være at han ender opp med et slag eller to. Poenget må vel være at man er nødt til å finne seg i at i en slik situasjon så er det kodeksen til fyren du "låner" dama fra som gjelder, hvor uening man nå må være i den. Prepare for the worst, hope for the best, som de sier.

 

 

Du syns det er ok at venner blir sammen med exen din, det er en haug med gutter som mener dette bryter "kodeksen".

Noen tillater mer enn kodeksen tilsier, og i dette tilfellet gjør jeg det.

 

 

Angående en universal kodeks så har du nok delvis rett, den finnes ikke. Jeg tror likevell de fleste gutter stiller seg bak det at man ikke ligger med kameraters kjæresten, og at man generelt ikke jakter på opptatte kvinnfolk.

Lenke til kommentar

Hadde en kompis hold på med dama mi, mens vi er sammen, finnes det ikke tvil om at jeg hadde slått han ned. Om det blir slutt mellom meg og madamen, ser jeg ingen grunn til prøve å forhindre ett evt forhold med en kompis. Alt koker ned til om det foregår noe mens jeg er sammen med henne eller ikke. Gjør det det, er det ett svik fra begge parter som er utilgivelig. Forelsker derimot en kompis seg i dama mi, men ikke gjør noe med det, ser jeg ingen grunn til at han ikke skal få gjøre noe med følelsene om det blir slutt mellom meg og dama dog.

 

Angående denne "kodeksen", vil jeg nå si at de som ikke har lært seg dette (da med tanke på oppførsel mtp en kompis og dama hans) tydeligvis har gått glipp av en og annen livsleksjon opp igjennom årene, og jeg sier meg selv lykkelig over å ikke ha dere i min vennekrets. Slik jeg ser det, må man regne med å få seg en på trynet om man prøver seg på dama til en kompis. Jeg hadde ihvertfall ikke vurdert å anmelde en person som slår til meg, om jeg hadde hatt meg med dama hans.

Lenke til kommentar

Som dere begge sier, ja, man må forvente bråk om man egler seg innpå andres damer.

Men, det er ikke dermed sagt at man er enig i at man fortjener juling, selv om man forventer det ;)

 

For meg er dette dog bare spekulering. Upraktisk og meningsløst å gå på opptatte damer, og uaktuelt for min del.

Endret av toth
Lenke til kommentar

kodeksen min er at hvis jeg knuller en annens dame å han så mye som oppfører seg truende eller hissig mot meg så knocker jeg han ned sånn at han skjønner at han skal holde kjeft.

 

 

Egentlig så har jeg ikke kodeks men siden mange her sier di ville banka personen som knulla dama dems så hadde jeg nok ikke fått dårlig samvitighet dersom jeg gjorde d.

Lenke til kommentar
Upraktisk og meningsløst å gå på opptatte damer, og uaktuelt for min del.

 

Meget bra sagt.

 

abbyjr:

 

Scenario: Du knuller dama til X. X oppsøker deg og er forbanna, uten å faktisk ha slått deg enda. Det du gjør da er å slå ned X, fordi du driter vel i om du har knulla en opptatt dame, og X burde holde kjeft ?

 

Du KOMMER til å få deg en på tryne med den innstillingen der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...