kate Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 (endret) Jeg skrev i går en lang oppgave i word 2003 og lagret på minnepenne. Når jeg begynte på oppgaven skrev jeg i word 2007 men lagret det som en word 2003 kompatibel fil. Så skulle jeg hente opp igjen oppgaven i word 2007 og da var hele oppgaven plutselig bare tegn og kryptiske greier. Jeg tenkte at jeg kanskje måtte åpne oppgaven i word 2003 igjen, men fremdeles er det bare masse mystiske tegn. Mine 4 sider var blitt til 44 med bare uforståelige ting!! Jeg valgte den krypteringen som kom opp som standard, men prøvde også andre for å se. Men alt kommer bare opp uleselig. Håper virkelig noen kan hjelpe meg. Jeg vil bare grave meg ned i et stort hull hvis det viser seg at jeg må skrive alt på nytt..... Jeg har to pc'er på hvert sitt sted, hvor det er forskjellige versjoner av word. Det har aldri vært noen problem tidligere, og derfor er jeg nå veldig forvilet og forundret. Endret 22. september 2008 av kate
Blåbær Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Høres ut som om filen har blitt skadd, du kan ikke laste opp filen her da?
kate Skrevet 22. september 2008 Forfatter Skrevet 22. september 2008 Høres ut som om filen har blitt skadd, du kan ikke laste opp filen her da? Hva mener du nå? Det må du forklare nærmere
Blåbær Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 At filen ikke har blitt lagret skikkelig.
kate Skrevet 22. september 2008 Forfatter Skrevet 22. september 2008 At filen ikke har blitt lagret skikkelig. Men når du sier laste opp filer her, hva mener du da? Jeg er kanskje treig i nøtta?? Hjelper det å laste den opp til nettet? Eller har du en "fix" sak ?
hernil Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Du endret vel ikke font i løpet av skrivingen? Hadde et lignende problem en gang på grunn av det. Løste det ved å kopiere alt og lime det inn i notepad.
kate Skrevet 22. september 2008 Forfatter Skrevet 22. september 2008 Du endret vel ikke font i løpet av skrivingen? Hadde et lignende problem en gang på grunn av det. Løste det ved å kopiere alt og lime det inn i notepad. Ja, dette har jeg prøvd, uten hell. Men takk for tips. Nå har jeg prøvd word sine egne reparer funksjoner samt "gjenopprett tekst" funskjon, men enda ingen løsning. F"#N
BonzoDog Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 (endret) Jeg er ganske sikker på at Word-fila er skadet. Kanskje noe gikk galt under lagring? Du kan forsøke å åpne Word-dokumentet i OpenOffice.org (last ned og installer hvis du ikke har det fra før). Har du flaks så er dokumentet i orden igjen og du kan lagre på nytt i ny fil igjen. Ettersom du bare har 4 sider med tekst, så kan en manuell operasjon funke. Hvis du ikke får reparert Word-fila, kan du åpne den i WordPad (Start + Kjør + Write + Enter, dette programmet åpner alle filer, funker flott med drag-and-drop også). Et eller annet sted inne i de 44 sidene finner du igjen dine 4 sider. Da kan du bare kopiere over til et nytt Word-dokument og justere til dokumentet er i orden igjen. Er det noe "grums" igjen, kan du bare slette det med noen velfunderte søk-og-erstatt. Endret 23. september 2008 av BonzoDog
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå