Gå til innhold

Skjermkortet defekt? 8800GT


Nerowulf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er nok ikke hardware- relatert i de fleste tilfellene. Dette har med hvordan Vista håndterer drivere, og både nVidia og ATI har akkurat de samme problemene. Det er svært mange som har disse problemene, og det er selvfølgelig mange som ikke har de.

Ta en titt på f.eks. Driverheaven.net, og se hvor sinnsykt mange det er som får disse problemene. Der er det referansetråder i forumet til nVidia- baserte kort også. ATI har hatt problemet siden Catalyst 7.3.

 

http://www.driverheaven.net/vista-radeon-d...ding-error.html

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Dette er nok ikke hardware- relatert i de fleste tilfellene. Dette har med hvordan Vista håndterer drivere, og både nVidia og ATI har akkurat de samme problemene. Det er svært mange som har disse problemene, og det er selvfølgelig mange som ikke har de.

Ta en titt på f.eks. Driverheaven.net, og se hvor sinnsykt mange det er som får disse problemene. Der er det referansetråder i forumet til nVidia- baserte kort også. ATI har hatt problemet siden Catalyst 7.3.

 

http://www.driverheaven.net/vista-radeon-d...ding-error.html

Men jeg får også problemer i Windows XP.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Dette er nok ikke hardware- relatert i de fleste tilfellene. Dette har med hvordan Vista håndterer drivere, og både nVidia og ATI har akkurat de samme problemene. Det er svært mange som har disse problemene, og det er selvfølgelig mange som ikke har de.

Ta en titt på f.eks. Driverheaven.net, og se hvor sinnsykt mange det er som får disse problemene. Der er det referansetråder i forumet til nVidia- baserte kort også. ATI har hatt problemet siden Catalyst 7.3.

 

http://www.driverheaven.net/vista-radeon-d...ding-error.html

 

Er klar over det, har bladd gjennom et stort antall tråder der folk sliter med tilsvarende problem. Til gjengjeld har jeg fortsatt ikke lest at det er noen sammenheng mellom driverproblemene og artifacts problemet

Lenke til kommentar

Asså jeg har det samme problemet.

 

http://bildr.no/view/262344

http://bildr.no/view/262345

 

Det starta i går faktisk, og har hatt denne pc'en i en god stund, aldri opplevd det før.

 

Det skjer i WoW og Warcraft III, har ikke spillt noen andre spill så de vet jeg ikke noe om.

 

Har XFX GeForce 8800GTS 650M alpha dog edition, som da er 512mb tror jeg.

4GB ram

Asus P5N-D

Intel E8400 (C2D)

 

og jeg kjører windows xp.

 

Jeg har veldig liten lyst til å sende inn skjermkortet, noen som har noen forslag eller?

 

edit: kjører forresten med 2 skjermer, en 22" og en 19", om det har noe å si.

Endret av Fumler
Lenke til kommentar

Som jeg skrev i en øvre post, så fikk jeg ett nytt kort fordi det var defekt. Så tipper at kortet ditt også er defekt.

 

Når det kommer til forslag til å rette opp i det, uten å sende inn/kjøpe nytt kort, så det eneste forslage jeg har da er å underclocke skjermkortet (eller ta ut litt RAM). Siden mange har klart å rette opp i deb feilen med den metoden. IMO så er det en teit løsning.

 

Jeg har selv leitet etter en løsning for å rette opp i den feilen i et halvt år, uten hell.

Lenke til kommentar
Hvordan kan kortet plutselig bli defekt? Har ikke overklokket eller noe, har ikke engang flyttet pcen på flere mnder.

 

Hm, vet ikke. Kanskje det er mye støv der, eller kortet har gått varmt. Mitt kort var defekt fra jeg fikk det tror jeg, men jeg merket det ikke før jeg begynte å spille heftige spill som Crysis (og det var rundt 3-4 dager etter jeg hadde installert kortet).

 

De spillene jeg er sikker på at dette skjer er i; Age of Empire 3, Age of Conan, Crysis, Warhammer online.

Lenke til kommentar

Kan hende det hjelper. Selv har jeg prøvd mange drivere. Husk å instaler driveren ordentlig, med å avinstallere gammel driver og fjerne alt av rester for å være sikker på at det ikke er noe tull som ligger igjen.

 

(Virker som du har alle feilsymptomene som jeg hadde, så det kan hende eneste løsning er å få skjermkortet på garanti, garantien skal vare i 24 mnd.)

Lenke til kommentar
Det første som slo meg var at dere hadde overklokket for mye... jeg får samme feilen når jeg klokker for høyt. Men siden dere sier at dere ikke har klokket så kan man regne med at det er en feil med kortet/ene. Sansynligvis blir det for varmt ;)

Tror ikke varmen var et problem hos meg. Tror jeg har ganske grei kjøling. Temp på GPU var på litt over 50 grader.

Lenke til kommentar
Det første som slo meg var at dere hadde overklokket for mye... jeg får samme feilen når jeg klokker for høyt. Men siden dere sier at dere ikke har klokket så kan man regne med at det er en feil med kortet/ene. Sansynligvis blir det for varmt ;)

Tror ikke varmen var et problem hos meg. Tror jeg har ganske grei kjøling. Temp på GPU var på litt over 50 grader.

 

hehe.. ja det er mulig det. Men det er flere ting som blir varmt på et skjermkort :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...