Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Angående effektanlegg til Mazda 6


NyData

Anbefalte innlegg

Ja, til uken kommer stylingsett og Fullside - decal til min mazda 6, 2004 modell.. Det er desverre kun (4cyl?) 1.8 L, men det holder i massevis for meg ;)

 

Jeg handler alt fra utlandet, i og med at det er så dyrt i norge. Så her kommer vi til problemet. Leter etter et Catback system, som ikke koster altfor mye. (Uten at det går for mye utover lyden).

 

Når jeg søker på utenlandske sider ser jeg det at de fleste effektanlegg passer kun til 2.0 L og oppover. Derfor er mitt spørsmål.. Kan jeg kjøpe effektanlegg som ikke "passer" til min bil, og få verkstedet til å modifisere det? Eller eventuelt noen som vet om et sted jeg kan få et som passer min bil billig?

 

(Har skjekket Ebay, og litt på google btw)

 

Mvh

Alex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I de fleste tilfeller er det fullt mulig å modifisere det til å passe. Er gjerne eksosmanifoilen som er forskjellig fra motor til motor, så ved hjelp av en vinkelsliper og kanskje et sveiseapparat bør det ikke være noe problem. Men går du til mazda og spør om du kan få tegninger av eksosen, evt varenummer sånn at du kan sammenligne de forskjellige delene av eksosen, så ser du fort om de er like eller ikke.

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar
I de fleste tilfeller er det fullt mulig å modifisere det til å passe. Er gjerne eksosmanifoilen som er forskjellig fra motor til motor, så ved hjelp av en vinkelsliper og kanskje et sveiseapparat bør det ikke være noe problem. Men går du til mazda og spør om du kan få tegninger av eksosen, evt varenummer sånn at du kan sammenligne de forskjellige delene av eksosen, så ser du fort om de er like eller ikke.

 

Tusen takk for et veldig godt svar! Skal gå bortom Mazda forhandleren min i morgen og spørre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ehhh.... Var det ikke et katback anlegg du skulle ha? Har du gjort noen spesielle inngrep i motoren som tilsier grovere dim på anlegget (turbo/komp)? Hvis ja pådet første, og nei på det andre, så er det sikkert ikke store forskjellen på annnlegg beregnet for 2.0 og 2.3 i forhold til din 1.8. (alle er forøvrig 4 syl.). På et katback anlegg har vel grenrøret ingen ting å si, ettersom det er fra katen og bak det nye annlegget går, derav navnet katback. Et verksted med en normal mengde utstyr og kompetanse burde kunne gjøre en eventuell tilpasning ganske enkelt. Eventuelt kan et verksted spesialisert på eksos bygge et for deg, uten at det må bli så veldig mye dyrere. sjekk ut ferrita og svendsen eksos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...