Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC ustabil/doed


Anbefalte innlegg

Skriver dette i Asus Expressgate, derfor mangel paa ae, oe og aa...

 

Har nettopp faatt skrudd sammen denne maskinen, pluss to eldre disker, et soundblaster audigy og dvd/rom og dvd/rw. Da jeg foerst satte den i gang startet alle vifter, men skjermen var svart. Gikk over hele maskinen, sjekket at alle ledninger var satt i riktig osv, og startet saa maskinen igjen uten aa sette paa kabinettsiden. Skjerm var fortsatt svart, men bios gikk naa i loop der den restarta noen sekunder etter at den var slaatt paa. Naar PCen ble slaatt paa kom det en r;d blink fra en lysdiode paa skjermkort foer den slo seg av igjen.

 

Banna og kloedde meg i hodet litt, men fant ut at det kanskje kunne vaere pga lite stroem, saa jeg koblet fra alle disker utenom ny systemdisk, tok ut lydkort osv. Naa ble det liv, og jeg kom inn i Bios og Asus Expressgate som fungerer normalt. Naar jeg proever aa installere windows derimot saa laaser maskinen seg mens det staar `Pakker ut filer, 7%`, det er naar dvd/romen spinner opp at maskinen laaser seg...

 

Har proevd flere ganger, med samme resultat.

 

Er det noe annet enn for liten PSU som kan vaere problemet? Er det bare aa bestille ny PSU med det samme, eller er det andre ting jeg kan proeve foerst?

Endret av Rincewind76
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet ut at hver gang maskinen har laast seg har det vaert samtidig som dvd-spilleren har spunnet opp. Etter sjekking baade av koblinger, bios osv finner jeg ikke noe galt (cpu-temp paa 40 og mb-temp paa 38 er vel ganske normalt?), saa jeg konkluderer med at stroemmangel er aarsaken. Bestilte meg like greit en Corsair TX 750w, saa har jeg nok til en senere crossfire-oppgradering, overklokking osv ogsaa :)

Lenke til kommentar

Fikk ikke så mye input i denne tråden, så jeg spammer den selv...

 

Ny Corsair TX750w er på plass i kabinettet, og alt fungerer som en drøm. 450 watt ble altså for knapt for mitt system, selv med bare én disk.

 

Ellers fungerer nå alt knirkefritt, har vært oppe og gått med Vista 64 i et par dager nå, med div. spill og programmer testet, og ingen tegn til ustabilitet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...