kenzuke Skrevet 19. september 2008 Skrevet 19. september 2008 (endret) Hei folkens! Slenger like godt inn to spørsmål i samme tråd, Spørsmål 1: Har begynt å ta opp TF2 karrieren, men stusser litt over den dårlige FPS'en man oppnår i dette spillet, kontra HL2, CS:S etc. Er klar over at TF2 kun kjører på en cpu-kjerne og at spillet bruker den andre til småting, men allikevell.. Jeg ramler ned i 25-30 fps i enkelte scener hvor det er mye folk, raketter etc. Hvilken framerate har dere, og har dere noen settings som kan hjelpe til å forbedre? Jeg ligger mellom 60 til 140 hvis det er lite å se på, men med en gang det blir litt action, ramler jeg som sagt lett ned til 25-30 og noen gang helt ned til 20. Er klar over den uoffisielle kommandoen mat_queue_mode som lar deg kjøre spillet på 2 eller flere kjerner, men da krasjer det hele tiden - med meg som med alle andre. Med mat_queue_mode "2" ligger jeg alltid over 100fps, så det er en kjempeforbedring, men med kræsjene som forekommer hele tiden er det umulig å bruke fast. mat_queue_mode autoexec: // Settings for Dual Core mat_queue_mode "2" cl_threaded_bone_setup "0" cl_interp_threadmodeticks "0" cl_threaded_client_leaf_system "0" r_threaded_client_shadow_manager "0" r_threaded_particles "1" r_threaded_renderables "0" r_queued_decals "0" r_queued_post_processing "0" mp_usehwmmodels "-1" mp_usehwmvcds "-1" // Settings for FPS cl_showfps "3" fps_max "300" Mitt oppsett er GF 9800GT 512DDR3 (600mhz GPU clock, 1.8ghz memclock) AMD x2 4600+ (2.4GHz) 4gb pc5300 ram. Win XP x64 med seneste oppdateringer og drivere. Spiller tf2 på 1024x768 og med anbefalte innstillinger. Alt av andre spill går så det hyler, men TF2 er virkelig choppy - så hvis noen har en tips eller to for å forbedre tingene litt, hadde det vært bra! :-). Spørsmål 2: Spiller også en del FSX (Flight Simulator X). Etter at jeg har satt i det nye skjermkortet (ASUS GF 9800GT 512DDR3), så har maskinen begynt å slå seg rett av når jeg spiller! Noen ganger kan jeg spille i 15min, andre ganger går maskinen av med en gang jeg har kommet inn i menyen hvor jeg velger flight. Hadde tidligere et ATi Radeon 3840 kort, og da fungerte alt smertefritt. Har prøvd å legge inn noen eldre nVIDIA drivere til skjermkortet, men det hjelper ikke. Maskinen skrur seg fortsatt av, som om noen trekker ut strømmen! For 2år siden hadde jeg et GF7900GT kort i samme PCen, også da skrudde den seg av, men dette skjedde bare en sjelden gang - det kunne gå måneder mellom hver gang. Altså er dette et problem jeg kun har erfart med mine to GeForce kort, og ikke med Radeon kortet. Noen som vet om lignende saker? mvh Henrik Endret 19. september 2008 av kenzuke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå