Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Intigrere SATA i XP-CD hjelp


Anbefalte innlegg

Jeg får ikke starta laptop'en min pga et eller annet feil. Så det jeg må gjøre er å bruke XP CD'en til å reformatere PC'en. Problemet er da at jeg kun har en standar XP CD, og laptopen finner ikke harddisken. Så jeg har lest at jeg må installere SATA drivere for å få dette til å virke. Ettersom jeg ikke har diskettinngang på PC'en, må jeg intigrere driverne sammen med Windows XP på en ny CD. Har lest en guide, og forsøkt å bruke programmet nLite.

 

Problemet er at når jeg laster ned driveren (SATA RAID F6 eller noe heter den), kommer det kun en .exe fil. Når jeg klikker på den, får jeg beskjed om at jeg må ha en Floppy disk. nLite må ha driverfiler for å intigrere, men jeg har jo kun en .exe fil? Noen som har noen tips til hvordan jeg bør gå frem? Har en Fujitsu Siemens Lifebook E8110 forresten.

 

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd driverpacks?

driverpacks.net/

 

Last ned Driverpacks BASE og driverpacks massstorage.

Overfør CD til HD, bruk driverpacks BASE til å laste inn driverne i driverpacks massstorage.

Du må også velge noen oppstartsrutinger i driverpacks, tror det er et eller anna med text mode for at driverne skal lastes inn under booting fra XP-CD. Brenn deretter over på en bootbar XP-CD.

Lenke til kommentar

Du må få pakka ut den exe fila på en måte.. mulig det går med winrar.

Når du får pakka den ut skal det ikke være noe problem å integrere den i xp plata via nlite :)

Har også hørt at det kan være en fordel å integrere chipset driver også.

Men om dette er nødvendig vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har diskettstasjon på en maskin, så kan du installere en virtuell diskettstasjon, slik mange har virtuelle CD-/DVD-stasjoner. Eksempel på slike er denne. Google på virtual floppy, så finner du nok flere. Får du det ikke til, PM en epostadresse til meg, så sender jeg deg en zip-fil med filene fra driveren du har funnet. Etter det jeg kan se, så er det den riktige driveren.

 

Når det gjelder å integrere en driver i XP-installasjonen, så les denne guiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...