Gå til innhold

Full HD 22 tommer. "Benq E2200 HD/A, 16:9, 1920x1080 60hz."


Cell_v14

Anbefalte innlegg

Kanskje et dumt spørsmål, men.. Jeg har jo kun DVI-utgang på min PC, men jeg har jo en VGA-til-DVI-omvender her, så det skal jo funke. Vil det bli omtrent like bra som om det hadde vært direkte DVI?

 

Ser også at skjermen koster nesten 1800 nå, men..

EDIT: Glem det, jeg så på en dyr nettbutikk. Så den til 1400 på Amentio og 1500 på mpx ;)

Endret av pesaroso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje et dumt spørsmål, men.. Jeg har jo kun DVI-utgang på min PC, men jeg har jo en VGA-til-DVI-omvender her, så det skal jo funke. Vil det bli omtrent like bra som om det hadde vært direkte DVI?

 

Ser også at skjermen koster nesten 1800 nå, men..

EDIT: Glem det, jeg så på en dyr nettbutikk. Så den til 1400 på Amentio og 1500 på mpx ;)

 

Det vil gå helt fint!

Men du får ikke like bra bilde som med DVI, men desverre så har ikke jeg sett forskjell :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Avbestilte fra netshop.no pga lang leveringstid og la inn en bestilling hos papyrus.no, som kunne sende skjermen fra Oslo i morgen (onsdag 26.11). Om posten går som normalt, har jeg den til helgen :)

 

 

Gir skjermen lyd fra en PS3 HDMI kabel?

 

Jeg har lyst til å kjøpe HD versjonen og trenger svar så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Gir skjermen lyd fra en PS3 HDMI kabel?

Jeg får ikke skjermen før i morgen (fredag) dessverre. Men ifølge AnandTech.com skal den ta imot lyd fra HDMI og analoge kilder. De har forresten en ganske grundig test av skjermen i sin helhet som du kanskje vil lese.

 

De skriver at lyden i høyttalerne er så som så, men at det også er mulighet for å koble i headphones på siden av skjermen.

 

It does include speakers, which function with either the HDMI input or with a separate audio input cable. Audio quality from the built-in speakers is at best okay -- not something we would recommend for watching movies or playing games if you can avoid it. There's also a headphone jack on the left side.

 

De har også valgt å gi den merkelappen "Editors Choice" - noe jeg tror skjermen fortjener om du ser på ytelse vs pris.

 

bronze_award.jpg

Endret av messo
Lenke til kommentar
Gir skjermen lyd fra en PS3 HDMI kabel?

Jeg får ikke skjermen før i morgen (fredag) dessverre. Men ifølge AnandTech.com skal den ta imot lyd fra HDMI og analoge kilder. De har forresten en ganske grundig test av skjermen i sin helhet som du kanskje vil lese.

 

De skriver at lyden i høyttalerne er så som så, men at det også er mulighet for å koble i headphones på siden av skjermen.

 

It does include speakers, which function with either the HDMI input or with a separate audio input cable. Audio quality from the built-in speakers is at best okay -- not something we would recommend for watching movies or playing games if you can avoid it. There's also a headphone jack on the left side.

 

De har også valgt å gi den merkelappen "Editors Choice" - noe jeg tror skjermen fortjener om du ser på ytelse vs pris.

 

bronze_award.jpg

 

Har du fått testet om det virker og en ting til, er bildekvaliteten god når du spiller av fra en HDMI kilde?

Endret av halo2k
Lenke til kommentar

Da har jeg fått skjermen!

 

Har ikke fått testet lyd vi HDMI (jeg bruker skjermen mot en datamaskin, ikke konsoll), men om AnandTech sier det virker så gjør det nok det :) Har fått kalibrert og stilt inn skjermen til mitt bruk, pluss at jeg har festet den på Ergotron bordfeste. Konge!

 

Er overrasket over hvor bra bilde skjermen gir. Har vært borti litt forskjellige LCD'er, og dette er en av de bedre. Rent teknisk dekker den bare 72% av Adobe RGB standarden, men den var allikevel lett å kalibrer med Eye-One. Man må fort over 10 000,- om man vil ha noe som dekker Adobe RGB 100% eller mer.

 

Her kommer noen bilder:

 

1. 295425.jpeg 2.295426.jpeg 3.295427.jpeg

 

(1) Slik så det ut før jeg fikk skjermen og stativet. (2) Og slik ble det etter litt rydding og ommøblering! Var litt knot å få av hele fotfeste, men etter en del skruing fikk jeg den av. Nå henger den pent på det nye Ergotron festet mitt! (3) Festet kan svinges helt rundt å senkes ned til sengen min på et blunk. Digg å kunne slenge seg i sengen og se 1080p filmer!

 

Om du ønsker å bruke min kalibrerte profil, kan du laste den ned (høyremuseklikk -> lagre som...) og legge den inn i /Bibliotek/ColorSync/Profiles/ (om du har mac). Derreter må du aktivere profilen i skjerminnstillingene. Profilen kan også brukes på PC, men vet ikke helt hvordan det legges til i systemet. Anbefalte skjerminstillinger til denne profilen er: sRGB mode, Brightness: 23, Contrast 50 (og digitalt signal).

 

Anbefaler denne skjermen på det varmeste. Til mitt bruk kunne jeg ikke funnet noe bedre!

Endret av messo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...