Gå til innhold

Full HD 22 tommer. "Benq E2200 HD/A, 16:9, 1920x1080 60hz."


Cell_v14

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
har akuratt bestilt en ,men er veldig usikker på om den er bra , har du noe + og - som du vet om den som du kan nevne ;)

 

Henter mine 2 imorgen.

Fant ut at HDA er bare VGA, mens HD har alle ingangene.

 

Litt trasi da jeg bestilte HDA, men som sagt, trur det er mye skjerm for usle 1500kr stk..

Er vel ikke lenge før andre produsenter kaster seg på det panelet.

Lenke til kommentar

Jeg fikk mine 2 igår.

 

Ble faktisk overasket over bilde, å enda det var VGA så var det 0 bildestøy.

Bilde var rett å slett geinalt, så det var litt lysforskjell når man valgte svart testbilde.

Og under noen fargeprofiler så ble det kanskje litt for mektig med farger, men det skifter man jo bare på ettervært.

 

Men jesus.. for 1500kr så var det faktisk mye skjerm for penga.

 

Å det beste er jo at det ikke er glossy skjerm :)

 

For å si det sånn så banker denne skjermen videoseven sin 22 tommer til samme pris :D

Lenke til kommentar
Interessant. Kanskje denne er svaret på spørsmålet om en får mer for pengene i en 22" enn en 24"?:)

 

edit: Kanskje E2400HD tvinger prisen ned på G2400W? Er forøvrig usikker på om det blir for høy oppløsning, da jeg er fan av litt stor og tydelig skrift ;)

 

Er jo smak å behag da, men jeg mener at jo større oppløsning jo bedre :)

Og 1920x1080 på en 21.5 tommer virket kanskje litt smått. Men jeg likte det :)

Lenke til kommentar
skjermen må jo være genial på spill da. ps3 i 1080p, du kan sansynligvis ikke se pixlene i det hele tatt på en meters avstand, det høres ganske smooth ut;)

Jo kan tenkes den er vil på sånt, spiller 360 på 720/80toms lerret. Er ikke helt så kos, men man kan faktisk bli sjøsyk etter en stund.

 

Men la merke til da jeg testet HL2, at det var en liten lyslekasje nesten helt øverst i skjermen. Det var lite nok til å ignorere, men bare for å nevne det er litt lekasje virker det som :)

Lenke til kommentar

Har lagt merke til at det er en trend blant pc-brukere å snakke mye om oppløsning på dataskjermer. Full-HD på en 22tommer skjerm er i grunn ikke noe stort poeng!

(Snakker her om skjermer i filmsammenheng)

Man bør egentlig opp i 42tommer og større for virkelig å få noe ut av full-hd.

 

Det som dog er positivt er at kilden spiller av full-hd uten konvertering til en annen oppløsning.

Så til alle pc-freaks som er opptatt av bilde. Spesifikasjoner er nettopp det det er, spesifikasjoner. De sier INGEN ting om hvordan bildekvaliteten faktisk er!

Sortnivå, kontrast og slike ting varierer voldsomt, og det er nettopp dette som faktisk skiller gode skjermer fra dårlige.

 

Vet forøvrig ikke om denne Benq skjermen er god eller dårlig, men har sett en Samsung 226CW (den som koster en 2500kr ellerno, og fikk så mye skryt) og ble ikke imponert av bildet i filmsammenheng. Makan til dårlig sortnivå da gitt!!

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Har lagt merke til at det er en trend blant pc-brukere å snakke mye om oppløsning på dataskjermer. Full-HD på en 22tommer skjerm er i grunn ikke noe stort poeng!

(Snakker her om skjermer i filmsammenheng)

Man bør egentlig opp i 42tommer og større for virkelig å få noe ut av full-hd.

 

Det som dog er positivt er at kilden spiller av full-hd uten konvertering til en annen oppløsning.

Så til alle pc-freaks som er opptatt av bilde. Spesifikasjoner er nettopp det det er, spesifikasjoner. De sier INGEN ting om hvordan bildekvaliteten faktisk er!

Sortnivå, kontrast og slike ting varierer voldsomt, og det er nettopp dette som faktisk skiller gode skjermer fra dårlige.

 

Vet forøvrig ikke om denne Benq skjermen er god eller dårlig, men har sett en Samsung 226CW (den som koster en 2500kr ellerno, og fikk så mye skryt) og ble ikke imponert av bildet i filmsammenheng. Makan til dårlig sortnivå da gitt!!

nå er det vel sånn at de flestesom skal kjøpe denne skjermen (hvertfall i denne tråden), er interesert i å spille/utføre grafikkoppgaver på den, slik at oppløsning er ganske vikitg, i begge tilfeller. om sortnivået o.l. ikke er så bra skjønner jeg kan gjøre en filmopplevelse mindre god, men når det kommer til spill betyr ikke dette like mye som oppløsning(responstid o.l.. prøver ikke være kverulant eller noe, men jeg tror vi er på utkikk etter skjermer til forskjellig bruk.

 

btw, blir litt dumt å komme på et data forum å kalle noen pc-freaks.

Lenke til kommentar
Har lagt merke til at det er en trend blant pc-brukere å snakke mye om oppløsning på dataskjermer. Full-HD på en 22tommer skjerm er i grunn ikke noe stort poeng!

(Snakker her om skjermer i filmsammenheng)

Man bør egentlig opp i 42tommer og større for virkelig å få noe ut av full-hd.

 

Det som dog er positivt er at kilden spiller av full-hd uten konvertering til en annen oppløsning.

Så til alle pc-freaks som er opptatt av bilde. Spesifikasjoner er nettopp det det er, spesifikasjoner. De sier INGEN ting om hvordan bildekvaliteten faktisk er!

Sortnivå, kontrast og slike ting varierer voldsomt, og det er nettopp dette som faktisk skiller gode skjermer fra dårlige.

 

Vet forøvrig ikke om denne Benq skjermen er god eller dårlig, men har sett en Samsung 226CW (den som koster en 2500kr ellerno, og fikk så mye skryt) og ble ikke imponert av bildet i filmsammenheng. Makan til dårlig sortnivå da gitt!!

 

Hehehe. Ja må skuffe å si det skal mye til før jeg slumper forran pcen med brus å godter for å se en film! :D

Trur jeg heller setter meg forran lerrete i en god menneskespisende sofa.

 

Til mitt bruk så er skjermen helt prefekt, fordi jeg vil ha så mye skrivebordsplass som mulig da jeg er gal. Spill å film har lite betydning da jeg sitter forran en fin projektor.

Er dog litt enig med det du skriver men ingen kan sette en definisjon på en god skjerm, fordi at alle har sine smak å behag. Så er du førnøyd med skjermen, så er det en god skjerm (For deg vel å merke, for andre så kan skjermen være dårlig :).. smak å behag vet du)

 

Til mitt bruk så er skjermen god, for ditt bruk f.eks så kan den være dårlig. "Smak å behag" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...