Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hjelp til lysinnredning i stue.


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Vi i familien har nettopp kjøpt oss et nytt hus og har i denne anledningen kjøpt det meste av møbler til gang/stue/kjøkken. Det vi mangler, er lys til stua. Skal være konkret, så går rett på sak; hva slags lys passer til en stue som generelt er lys? Taket skal males hvitt nå til helga, type matt og med et strøk. Veggene er av farge caffe latte, fargen er da bittelitt mørkere enn hvit.

 

Det jeg trenger da, er noen tips/inspirasjoner til hva slags lamper/taklamper jeg kan bruke av dere huskyndige her inne. :)

 

Om ønskelig kan dere få se bilder for å se hvilke muligheter jeg har, men da uten møbler da disse er på vei.

 

Er åpen for all forslag som måtte komme. :)

 

---

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min personlige smak:

 

For all del, IKKE bruk taklys på stua!!!! Det som er aller finest på ei stue er stålampe ved der du sitter!!

 

Har du spisestue på stua, kan jeg skjønne om du vil ha taklys over kjøkkenbordet, men det jeg synes er finest da er heller en lyse krone for levene lys!!

 

http://www.bohus.no/default.asp?page=100&a...73&p173_v=1

 

Denne stålampen feks er stilig, spess om du har mørke møbler eller mørke gulv.

 

Last opp noen bilder da, litt lettere da:)

Lenke til kommentar

Her kommer det jo velig ann på hva du/ dere liker. Selv synes jeg det er pent med lys i vinduer og kanskje en eller annen form for lampe i taket med dimming. Liker også godt og ha spotter (innfelt spotter) i takket liksom i en ring bak sofakroken osv.. Kommer veldig ann på hvordan stuen er formet osv. Men det er så sinsykt mange lamper, spotter, armaturer osv. på markedet i dag at her er det bare og bruke fantasien.

Endret av Zx45
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...