Gå til innhold

Spise mat i butikken før man kjøper det


Bruktbilen

Anbefalte innlegg

Ser ikkje at det skal være noko problem å vente til ein har betalt for varene. Sjølv ungar må vel klare å vente på isen til ein er ute av butikken? Makan...

 

 

 

kunne ikke gitt mer faen om jeg hadde tatt en slurk av colaen vis jeg er i butikken og er tørst.

Skal jo selvsagt betale...

men bryr meg ikke særlig om jeg får noen stygge blikk av personalet..

da jeg ser på dem som taperer i samfunnet...

 

har aldri fått tilsnakk hverfall-

ikke at jeg gjør det ofte heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ikkje at det skal være noko problem å vente til ein har betalt for varene. Sjølv ungar må vel klare å vente på isen til ein er ute av butikken? Makan...

 

 

 

kunne ikke gitt mer faen om jeg hadde tatt en slurk av colaen vis jeg er i butikken og er tørst.

Skal jo selvsagt betale...

men bryr meg ikke særlig om jeg får noen stygge blikk av personalet..

da jeg ser på dem som taperer i samfunnet...

 

har aldri fått tilsnakk hverfall-

ikke at jeg gjør det ofte heller.

Tapere i samfunnet? Du er klar over at halvparten av de som jobber i butikken faktisk studerer ved siden av. Vil heller ikke si at de som jobber i butikken på heltid er tapere, det er faktisk noen som må gjøre den jobben også for at samfunnet skal gå rundt.

 

Taperererer?

Litt vel mange bokstaver på slutten der :p .

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar
Dette er jo genialt! "Hmm, liker jeg denne sjokoladen? Hmmm, får teste da. Nah, denne var ikke noe god *legge tilbake*" Dette må jeg starte med.

 

Men neida, aldri gjort noe slikt. Går heller ikke inn i slike butikker hvis jeg har en brus i hånda fra før. Tar aldri med meg kvitteringer somehow.

Tok vel dog noen biter smågodt når jeg var mindre :blush:

Ingen problem å smake på en sjokolade uten å betale (du må dog betale for så å få pengene tilbake) siden man i hvert fall i Coop og Rema 1000 butikker får byttet varer uten at man trenger å begrunne det på noen måte. På Rema 1000 trenger man ikke kvittering en gang og varen trenger heller ikke å ha vært kjøpt i en Rema 1000 butikk.

Lenke til kommentar

På Ultra (på Anabru i alle fall) har de en brusflaskeholder på handlevognene og en plakat ved inngangsdøra som nærmest oppfordrer deg til å drikke cola mens du handler. Så noen butikker legger opp til at man kan ta seg en slurk brus mens man handler ;)

 

De selger også rykende ferske lapper i bakeriavdelingen - skal innrømme at jeg går og knasker litt på denne før jeg kommer til kassa :)

Lenke til kommentar

Er vel ikke no problem om man tar en bolle ut av en bollepose og gir til ungen sin, eller tar seg en slurk av brusen! Jobber i butikk, og gjør det selv, ser heller ikke no problem i at andre gjør det.

 

Det er vel samma om man slår inn en tom flasken enn en full?

Lenke til kommentar

Enig fatcrap ;) Tar ofte en bolle eller noen slurker cola på vei til kassa, ser virkelig ikke noe problem med det. Men skjønner så absolutt hva noen tenker, hvis det er snakk om noe kliss eller lignans, ville ikke akkurat gleda meg til å slå inn den fettete sørlandschipsen...

 

Så lenge det ikke er ekstra bry for kassedama/mannen, samma pokker om du tar en kanelsnurr før du har betalt for den, så lenge du faktisk betaler! ;)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri brukt og spise på noe eller drikke på brusen/andre varer på veien til kassa. Ser ikke noe problem med det heller så lenge man betaler og det ikke skaper ekstra bry eller klissetheter for de i kassa, men av en eller annen grunn klarer jeg ikke å gjøre dette selv.

 

Når det kommer til smågodt så føler jeg at jeg stjeler hardt og rått vist jeg tar en ting og putter noe i munnen, men druer har jeg ingen problemer med å smake på. Smågodt svinn er vel et problem i de fleste butikker, men frukten er det jo meningen at man skal smake på? Siden det ligger skjærefjøler og kniv ute med fruktdiskene.

 

Artig og se at jeg ikke er den eneste som føler seg som en kriminell når de vandrer inn i en butikk med ei brusflaske e.l. fra en annen butikk. Føler at jeg stjeler og blir skikkelig nervøs :p

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

Selv kvalitetstester jeg altid smågodtet før jeg kjøper noe:p

Men jeg ville allikevel ikke slengt en halvspist sjokolade på kassabåndet.

 

Jeg bryr meg katta om kiwi taper kr 6.50 i året på at jeg tar en smågodt bit en gang i måneden, men jeg vil ikke irritere de som sitter i kassa.

Lenke til kommentar
Selv kvalitetstester jeg altid smågodtet før jeg kjøper noe:p

Men jeg ville allikevel ikke slengt en halvspist sjokolade på kassabåndet.

 

Jeg bryr meg katta om kiwi taper kr 6.50 i året på at jeg tar en smågodt bit en gang i måneden, men jeg vil ikke irritere de som sitter i kassa.

6.50 x Antall kunder = MASSE PENGER :(

Lenke til kommentar
Selv kvalitetstester jeg altid smågodtet før jeg kjøper noe:p

Men jeg ville allikevel ikke slengt en halvspist sjokolade på kassabåndet.

 

Jeg bryr meg katta om kiwi taper kr 6.50 i året på at jeg tar en smågodt bit en gang i måneden, men jeg vil ikke irritere de som sitter i kassa.

6.50 x Antall kunder = MASSE PENGER :(

Egentlig ikke. La oss anta at 100 personer stjeler smågodt for kr 6.50 i hver måned.

Kr 650 pr Mnd.

Kr 7800 pr År.

 

Dette er ikke mye penger for en vanlig kiwi butikk.

 

Men jeg overdrev også kraftig når jeg gav eksempelet mitt. Jeg kjøper smågodt kun et par ganger i året. Og når jeg tester trenger jeg sjelden mer enn en bit for å annslå gjennomsnittlig kvalitet. Når jeg først har testet smågodtet i en butikk, så er det unødvendig å teste det flere ganger. Dermed stjeler jeg vel ca 2 biter smågodt i året.

 

ZOMG THIEF...

 

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...