Gå til innhold

Hvor mye kan jeg klokke? (E6400 *LØST*)


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt vannavkjøling og har lyst til å klokke min C2D e6400, noen som vet den beste metoden for dette? Jeg kan bare øke i nTune, men er dette den beste løsningen?

 

Jeg har et HD 2900 pro skjermkort som ligger på 600 mhz kjerne og 800 på ram, hvor langt kan jeg klokke dette(så langt kjølingen holder?)?

 

Til slutt lurer jeg på hva det har å si hvis jeg klokker PCI-E utgangen(som ligger på 2500mhz nå.

 

Tusen takk for svar, setter pris på at folk tar seg tiden:)

 

System:

Corsair TX 750 psu

Asus p5-N SLI

C2d 2.13 ghz

Hd 2900 pro 512ddr3

Northq vannavkjøling

A+ miditower

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PCI-x tror jeg ikke hjelper noe særlig å klokke. Og fjern nTune. Kan ikke ha sånt tull på pc'n. Klokking gjør man i BIOS.

Hvor langt du kan klokke veit faktisk ingen. Det er individuelt for hver enkelt cpu, hovedkort og minne.

En cpu vil overklokke forskjellig på ulike hovedkort tilogmed.

 

Men til saken: Du overklokker systemet med FSB tenker jeg. Har ikke klokket C2D på nVidia-hovedkort. Vær klar over at nVidia-hovedkort har en lei tendens til å krangle ved overklokking, spesielt hvis du ikke har "riktig" minnebrikker.

 

Pass på minnehastigheten, ikke la den gå altfor langt. Du skriver ikke hva slags ram du har, men er det 667mhz-ram, kan du gi opp med en gang, siden du må klokke ram og xpu samtidig (det gjelder ihvertfall Intel).

 

Det finnes sikkert 500 utgaver av spørsmålet ditt, så det er egentlig bare å søke her på forumet.

Lenke til kommentar

Jeg har klokket i BIOS, fjerner nTune nå:) Jeg kunne velge å enten øke mhz verdien på begge(ram og cpu) eller begge samtidig. Alt av volt står på auto, så jeg veit ikke hva det er greit å endre til.

 

Øka til 1333 mhz fsb å ligger på 2.66 ghz stabilt, men hadde håpet på rundt 3 da. Det er vel lurt å øke volten samtidig?

 

har 2x1024 Patriot 6400 ram. Vifter på både chipset og ram, chipsettet er forøvrig nForce 650i

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar

hmm har jeg sett den overskriften før. LES I FORUM

har lyst til å si at du kn klokke til 10.0Ghz hvis du er heldig. men det er jo også veldig urealistisk. så

 

bruk google og les deg opp. vær villig til å prøve det skal litt til å ødelegge noe. pcn pleier å skru seg av før noe dør

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...