Gå til innhold

BK: Ensom båt


hojohansen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette bilde likte jeg godt, og det ga meg en følelse av høst på sjøen.

 

Bra fanget, og jeg synes blåfargen passer. Men du kunne gjerne rettet det litt opp :)

 

 

Takker.. Hvis jeg retter det opp via cs3, så må jeg også "kutte" det som blir til overs? Altså at noe av bildet forsvinner, er det slik?

 

Siden det er så lite som skal til før det blir rett er det vel snakk om noen få biter av hjørnene som vil forsvinne. :)

Lenke til kommentar
Dette bilde likte jeg godt, og det ga meg en følelse av høst på sjøen.

 

Bra fanget, og jeg synes blåfargen passer. Men du kunne gjerne rettet det litt opp :)

 

 

Takker.. Hvis jeg retter det opp via cs3, så må jeg også "kutte" det som blir til overs? Altså at noe av bildet forsvinner, er det slik?

Ja, du kutter jo litt. Det sier seg selv. Med mindre du tegner inn restene av hjørnene :) Det er uansett ikke mye du kommer til å måtte kutte. Fint bilde som kunne tjent på å bli presentert i litt mindre skala tror jeg. Blir litt uskarpt så stort.

 

edit: litt for sen

Endret av niko_90
Lenke til kommentar
Bildet var bedre med blåtoner - orgianalen altså.

 

Dessverre rettes all min oppmerksomhet mot at bildet er uskarpt. Vet ikke helt hva det skyldes. Tror ikke det er fokus. Uskarpheten ødelegger hele bildet for min del, som egentlig har potensiale.

 

Det var uskarpheten som jeg synes gjorde bildet tøft, men heldigvis så har vi ikke lik smak alle sammen.

Lenke til kommentar
Takker, nei WB = 0

 

Pent bilde det der. :) Synes originalen var best så langt i denne tråden.

 

Tips til neste gang: Skarpheten i bildet kunne vært bevart ved å ha benyttet mindre enn 18 sekunders lukkertid. Vannet ville fått det slørete utseendet, mens motivet ellers hadde vært skarpt. Og, dersom du absolutt ville duset ned hele motivet så kunne du lagt på et blur-layer i PS.

 

Tror PMnormal med WB mener White Balance (hvitbalansen) og ikke EV. Siden bilde var så blått antok han vel at hvitbalansen var satt "feil" får å få den kjølige stemingen.

Endret av Mr. Sanders
Lenke til kommentar
Takker, nei WB = 0

 

Pent bilde det der. :) Synes originalen var best så langt i denne tråden.

 

Tips til neste gang: Skarpheten i bildet kunne vært bevart ved å ha benyttet mindre enn 18 sekunders lukkertid. Vannet ville fått det slørete utseendet, mens motivet ellers hadde vært skarpt. Og, dersom du absolutt ville duset ned hele motivet så kunne du lagt på et blur-layer i PS.

 

Tror PMnormal med WB mener White Balance (hvitbalansen) og ikke EV. Siden bilde var så blått antok han vel at hvitbalansen var satt "feil" får å få den kjølige stemingen.

 

Skal prøve å huske på dette Mr. Sanders.

Ang WB, så stod den på null (tror jeg..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...