Gå til innhold

Hovedkort kompatibelt med SLI?


Helstrøm

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri bygd en PC før, men skal få hjelp av noen venner osv. Bare en ting jeg lurer på foreløpig. Har hovedkortet ABIT IP35 PRO støtte for SLI?

link

 

Vil liksom vite det før jeg kjøper dette og to skjermkort :D

 

Edit:

 

Dette er komponentene jeg har tenkt å kjøpe:

 

 

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

 

ABIT IP35 PRO, P35, Socket-775, ATX, Silent Otes2, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

 

 

XFX GeForce 8800GT 600M 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI, 600/1500Mhz

(har allerede ett, disse som skal i SLi)

 

Antec Nine Hundred sort miditower, Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning)

 

 

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI

Endret av aboo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Abit IP35 Pro er et P35-hovedkort for bruk med DDR2 SDRAM. Hovedkortet har tre vanlige pci-kortplasser i tillegg til to pci-e-kortplasser for grafikkort (Crossfire-støtte) og en pci-e 1x-kortplass.

 

Har ikke SLI, men Crossfire

 

CrossFire (also CrossFire X after release of the Spider desktop platform on November 19, 2007) is a brand name for ATI Technologies' multi-GPU solution, which competes with Scalable Link Interface (SLI) from NVIDIA. The technology allows up to four graphics cards to be used in a single computer to improve graphics performance. Although only recently announced for consumer level hardware, similar technology known as AMR has been used for some time in professional grade cards for flight simulators and similar applications available from Evans & Sutherland, ATI had also previously released a similar dual RAGE 128 consumer card called the Fury MAXX.
Lenke til kommentar

Grunnen til at du IKKE rådes å kjøpe hovedkort med SLi er ikke ATi fans om det er det du tror.

Men Nvidia sin inkompetanse eller lignende i å lage ett brikkesett som funker for Intel plattformen.

nForce 6xx og 7xx har alle en masse merkelige problemer og sykdommer og er ren bingo.

Antar noen kommer til å snuble inn med standard holdningen: "Men jeg har ikke problemer, og da kan ingen andre ha det heller" men den fulle sannhet er at det er en STOR andel av nForce hovedkortene til Intel som er problematiske, og noen funker selvsagt men disse er i mindretall, og det hele er ren bingo om du får ett som funker som jeg sa tidligere.

 

Ergo er det mye mer fornuftig av deg å kjøpe Intel P45 og smekke dit ett enkelt skjermkort, ATi eller Nvidia spiller ingen rolle men ATi gir mest for pengene akkurat nå.

Om du ABSOLUTT vil ha dobble skjermkort så Intel sitt X38 / X48 brikkesett det du skal se på og kjøpe dobble ATi Radeon 48xx, dette er en STABIL kombinasjon i motsettning til SLi.

Ellers om du vil ha SLi så er det kun hos AMD dette funker, for der har ikke Nvidia en finger med i spillet på CPU operasjonen i seg selv, den kommuniserer kun med resten av systemet mens minne og CPU tar AMD seg av, så her kan ikke Nvidia klusse det til like mye som hos Intel...

 

Nvidia har også fått mye hard kritikk over stabiliteten på deres fakeRAID som i allefall på Intel maskiner har en stygg tendens å krasje...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...