Gå til innhold

Hvilke butikker kan foto/bilde?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg trenger å kjøpe litt ustyr til mitt nyinnkjøpte kamera. Jeg kan lite om foto, og ønsker derfor ikke å gå på elkjøp å få anbefalinger av en som kanskje kan enda mindre om foto enn meg.

 

Hvilke butikker og nettbutikker kan anbefales til innkjøp av fotoustyr?

Jeg sjekket www.komplett.no, men de hadde mager informasjon om produktene de solgte.

Jeg har følgende utstyr:

-Canon 450D

-18-55mm IS

-70-300mm uten IS :(

-2 minnekort på 4GB

-Bæreveske

 

Det jeg har lyst på er:

-Kamerastativ

-Fjærnutløser

 

Er det noe mer utstyr jeg ellers burde ha?

 

Jeg fotograferer stortsett natur og fjell, hunder, busser, og "vanlige" ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg har lyst på er:

-Kamerastativ

-Fjærnutløser

 

Er det noe mer utstyr jeg ellers burde ha?

Savner du kamerastativ og fjernutløser, så kjøp det. Det er ikke noe mer utstyr du bør ha før du eventuelt savner noe. Når du savner noe, så betyr ikke det nødvendigvis at du trenger det, men at du kan begynne å sjekke ut hvordan du kan omgå problemet, eller om du virkelig "trenger" det.

 

En oppramsing fra andre av kult utstyr er det siste du trenger.

 

Vanskelig å anbefale fotobutikker, jeg aner ikke hvor du bor. Stikker du innom Oslo så er min favorittpusher lokalisert på Egertorget. Suveren service og kompetanse.

Lenke til kommentar

Fotovideo har bedre utvalg av stativ.

 

Når du kjøper stativ, er det viktig at den er høy nok uten å bruke midtsøylen.

 

Personlig har jeg sans for carbonfiber stativ, men de er dyrere. Fordelen er at de er lettere og demper vibrasjoner bedre enn aluminium. Bruker du fjernutløser og MLU, skal ikke dette være noe problem uansett. Hold deg unna de billigste stativene. De er ubrukelig. Regn med en kostnad på rundt 2000-2500 på stativ med hode( manfrotto lager mye bra til en overkommelig pris).

 

Fjernutløser har de fleste seriøse fotobutikker.

Lenke til kommentar

Siden du bor på Gjøvik, er vel ikke veien til Lillehammer så lang? Stikk innom FotoOlsen i Storgata neste gang du er der.

 

Jeg har vært mye i Hafjell de siste åra, og har mange ganger stoppet hos Olsen. Mye varer på lager (Bl.a mye optikk), greie priser og betjening med peiling. Dessuten ikke så travelt som i Oslo, de har tid til å slå av en prat, også.

 

T.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...