Gå til innhold

Finnes det gratis proxy servere til eget bruk. (egen server ikke surfing via extern)


Anbefalte innlegg

Hei alle kloke hoder. :)

 

jeg jobber på en fiskebåt. Vi har internet via satelitt og hastigheten begrenser seg til en 12-14 kB.

Av åpenbare grunner ønsker jeg å sette opp en proxy-server mest for å kunne få cashe på de mest brukte sidene. Med ti brukere så hadde det vært fint å kunne stengt for windows update og, men det er ingen nødvendighet.

 

Så til spørsmålet. Er det noen som vet om det finnes noen gratis proxy servere ute på i den store verden? evt. noen som kan anbefale en rimelig en?

Ser de fleste serveren er gratis opp til 3 brukere så etter det er et betaling som gjelder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett opp en linux maskin med SQUID.

For å gjøre det enkelt kan du bare laste ned en linux distro som heter:

Clarkconnect.

Da styrer du alt via et webinterface slik som du gjør med din router.

Og du kan lage enkelt ting som webserver,ftp server, mail server osv.

Lenke til kommentar

Linux versjonen blir litt overkill her ombord. Da måtte jeg hatt en egen maskin til formålet og maskinen ville blitt plasert ganske utilgjengelig.

Dessuten så må det være så enkelt at i verste fall det bare er til å reinnstalere maskinen det står på for å få ting opp å gå.

Om jeg feks. skulle finne på å slutte eller ikke er ombord når det evt. skulle være noen problemer så er jo de strengt tatt stuck. :)

Om jeg no er hjemme og det blir problemer så kan jeg bare si trekk ledningne ut av pcèn og stikk den i wan på ruteren. :)

 

Windows versjonen virker veldig spennende. Skal teste den i kveld.

Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare. :)

 

Med vennlig hilsen HKO. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...