Gå til innhold

Barton XP2500+ @ XP3000+ på ASUS A78NX DeluXe?


Anbefalte innlegg

Sitter her med en Barton Xp2500 (@ XP2800) på et Asus A78NX DeluXe Hovedkort... [NAMM :yes: NAMM]. På hovedkortet er det mulig å stille multiplyern opp til 14 om jeg vil, likevel: stiller jeg multiplyeren over 12.5 (Xp 2800 @ 166 FSB) ender jeg opp med det biosen mener er en XP @ 833 mhz ved booten... Skulle så gjerne ha en 3000+ og mangler bare ETT lusent halvt multiplyertall :( . noen som vet hva som er galt? løsninger på problemet?

 

PS: har sjekket at FSb'en får riktig OSV. er ikke HELT grønn...

 

Takker på forhånd for alle (vettuge) svar....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg skjønner hva som skjer:

AMD hadde multipliere fra 5,0 til 12,5 på chippene sine. Så utvidet de dette til 21,5. Måten de gjorde det på var å legge til en FID-pin ekstra som fortalte om multiplieren ligger i området 5-12,5 eller i området 14-21,5.

 

Når du stiller fra 12,5 til 14 så skjønner ikke PC'n at du har skiftet "område". Altså tror den at du begynner på den laveste multiplieren i det LAVESTE området. Derfor får du 5x166=833MHz.

 

Det du må gjøre er å låse opp prosessoren (med blyant, eller ledende "blekk"). Siden multiplierne tydeligvis er ulåste så trenger du bare å låse opp den multiplieren som endrer område. (Jeg _tror_ det er den 5. av L1-broene men er litt usikker, så du bør nok finne en giude på nettet som kan forklare det bra.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...