ignoreme Skrevet 13. september 2008 Skrevet 13. september 2008 (endret) Løst Endret 18. september 2008 av mreinha
Torsph Skrevet 13. september 2008 Skrevet 13. september 2008 De må jo kunne bekrefte at dem har levert fra seg pakken.. PP må ha fått en underskift/kvittering når pakken ble plukket opp eller levert til USPS.. Hvis PP ikke har dette så er de ansvarlig, hvis dem har det så er det USPS som er ansvarlig.. Enkelt og greit, mener nå jeg.
bjorn.e Skrevet 13. september 2008 Skrevet 13. september 2008 Forsåvidt enig med NexZ her, men du har muligens to andre alternativer også. PayPal som du muligens betalte med, og kredittkort selskapet (om du betalte paypal med kredittkort). Begge disse alternativene fører til at Performance-PC får en "charge-back" og du får pengene igjen; det er bare kjipt og tar ofte litt tid. Men du kan jo antyde at med mindre dei kan bevise at USPS har tatt i mot pakken og dermed er ansvarlig - så kommer du til å kreve pengene tilbake via PayPal / kreditkortselskap.
reichspöbel Skrevet 13. september 2008 Skrevet 13. september 2008 Hvis jeg ikke har misforstått noe her, så har du bare et kundeforhold med PP, ikke USPS. Altså at du har betalt PP for frakt, og PP har igjen betalt USPS som "underleverandør". I så tilfelle skal du uansett kreve erstatning fra PP, og så må PP gå på USPS om PP mener de er ansvarlige.
mtw Skrevet 13. september 2008 Skrevet 13. september 2008 Kontakt selger. Det er de som skal forholde seg til fraktselskapet. Samme som her i Norge, avsender kan ikke skylde på Posten/Tollpost/Schenker/whatever. Den klagen får de ta selv.
TEE Skrevet 13. september 2008 Skrevet 13. september 2008 Hva sier PP sine betingelser om ansvar for varen under frakt?
ignoreme Skrevet 14. september 2008 Forfatter Skrevet 14. september 2008 Takker for alle svar jeg hat fått her Har brukt cashback funksjonen I paypal og trekt overføringen fra visa kortet. Så da håper jeg pengene kommer tilbake på denne måten. Har igjen snakket med begge parter, fikk ett sporingsnr fra PP men etter å ha kontaktet USPS så viser det seg att pakken kun har fått en sendingslapp skrevet ut, den er ikke registrert hos USPS. Så da sitter vel PP med ansvaret som det er nevnt over her. Takker igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå