Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Informasjonsteknologi som fag


Anbefalte innlegg

Hei. Går på studiespesialisering i andre klasse. Jeg ville gjerne hatt informasjonsteknologi på vitnemålet men det tilbyr ikke dette fage på skolen min. Jeg har mer enn nok timer til å få vitnemål men jeg vil ha fage alikevell. Derfor vill jeg ta dette som privatist. Å jeg har allerede meldt meg opp til eksamen men ikke betalt enda. Skal tenke meg om 1-2 dager før jeg endelig bestemmer meg (og da eventuelt annulere eksamen om jeg ikke vill)

 

Så er spørsmålet mitt er det vanskelig å ta dette fage som privat?

Jeg har meget gode kunnskaper innen data generelt men har selvfølgelig tenkt å lese igjennom kompetansemålene og fagboken i tilegg.

 

Håper på hurtig svar :)

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som privatist vet jeg ikke. Men har IT 1 ivertfall og det vi gjør er stortsett å lage websider. Det er mye skriving forløpig, etterhvert skal vi lære å bruke flash og andre ting. Men det er stortsett det det går på, websider. Hvis du er intresert i det er det greit nok fag, ikke så vanskelig egentlig. For min del er det kanskje et av de chilleste fagene.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Ok. Jeg har meldt meg opp i faget og har også betalt avgiften. Så nå er det bare å lese rolig mot eksamen. Jeg går på en vidergående skole men vill ta dette faget utenom for å få noen ekstra poeng så satser på karakteren 5 eller høyere. Jeg kan jo ta dette fageet som privatist siden jeg ikke har elevstatus i faget. Har andre fag på skolen.

 

Dette er da et muntlig fag. Noen som vet vordan det fungerer? Får jeg ha et foredrag først også spør sensor de siste 15 minuttene? Det var vertfall slik vi gjor det på ungomdskolen.

Lenke til kommentar

muntlig eksamen foregår slik ( i følge IT1 læreren min fra i fjor):

fremvisning og forklaring av hva du har forberedet og gjort. database, webside kombinasjon e.l.

forklare bruken av produktet, og vise at du har forstått hva du har gjort.

 

IT1 er et forholdsvis enkelt fag. vi hadde en veldig sløv lærer, og hadde kanskje gjennomsnittlig 1 time i uka. denne timen brukte vi kun til å jobbe med database.

database, database, database, det og litt hjemmeside var alt vi gjorde. eller... vi laget en liten filsnutt i et program og!

 

har du gjort et eksempel fra alt i boka, så kan du alt! (Stortsett)

 

lykke til!

Lenke til kommentar

IT -1 handler mye om hvordan en pc fungerer, om ulike komponenter og mye databaselaging. Driver mye med Frontpage i faget og mye av prøvene går ut på å svare på ting fra boka, lite praktiske prøver. Som nevnt tidligere, et gangske enkelt fag. Les bøkene godt og du vil få 5-6 lett.

 

Hsw

Lenke til kommentar
Hei. Det høres ut bra ut. Er det noen bøker dere anbefaler å lese?

Jeg har tenkt å lese denne http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...2605&rom=MP

 

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...2607&rom=MP

 

denne kan være grei å ha og

 

boken du linket til er grunnboken for IT1, og access boken er en tilleggsbok som viser mange gode eksempler på databaser. denne vil du nok trenge for å bygge en god database.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...