Gå til innhold

Hvordan få norsk TV3 enklest og billigst?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har mer eller mindre ufrivillig fått www.saltenbredband.no (optisk kabel) siden jeg kun leier leilighet. Den gamle avtalen med Canal digital kabelTV er sagt opp, og signalnettet (coax kabel) dette kom igjennom fjernet/lagt ned. Nå har det seg slik at dette nye jeg har fått er blant de eneste i Norge som ikke tilbyr NORSK TV3 (!). Helt latterlig, men slik er det. Jeg lurer derfor på: hvordan skaffer jeg meg TV3 billigst og lettest mulig? Jeg er teknisk anlagt, så alle mulige løsninger er en mulighet :) På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RiksTV ja. Har lest litt og forstått det slik at det funker fett med en vanlig innendørs TV-antenne hvis man har god dekning? Jeg har den beste dekninga man kan få, og bor ikke langt ifra senderen. Håper noen kan dele erfaringer rundt dette om det faktisk er sant eller om man må utenpå huset å montere en antenne for å få skikkelig signal uansett? Vil helst unngå det siden jeg bare leier...

Lenke til kommentar
Norgespakken til ViaSat er vel billigst 49,- pr mnd.

 

Ulempen er at du må ha plass til parabol.

 

49kr. pr. måned er kun første året. Normalprisen er kr.129 pr. måned men i øyeblikket er Viasat billigere enn CD og RiksTV.

 

Viasat er i øyeblikket kr.629 billigere enn CD hvis man regner totalbeløp for 1 år. Regner man på hva man må betale over 2 år så er Viasat kr.149 billigere enn CD. I praksis er derfor Viasat og CD ganske like i pris. Man bør sjekke hvilken kanaler de to tilbyr i grunnpakkene for det er antagelig mer avgjørende enn prisen.

 

Vær oppmerksom på at TV3 ikke lengre skal sende fotball men det bryr du deg kanskje ikke noe om.

 

Nå får alle som mener det er for mye fotball&sport på TV en egen kanal så fra nå av regner jeg med at vi slipper slike diskusjoner ;-)

 

Fotballen flyttes til Viasat4 (som også sendes av RiksTV og i pakkene til CD og Viasat).

 

 

RiksTV blir kr.1152 dyrere enn Viasat det første året og kr. 1794 dyrere i løpet av 2 år - MEN - det er flere kanaler i pakken til RiksTV.

 

Ingen vet hvor haren hopper så hva prisene er om 1 år er det ingen som vet....

 

Flere detaljer:

 

RiksTV(ca.15 kanaler + gratis TV2,NRK&lokaltv) koster kr3189 inkl. dekoder og alle avgifter det første året(2988 år 2 )

RiksTV - RiksPakken og mottaker for én TV

Totalsum for 2 års abbonement = kr.6177

 

Canal Digitals Norgespakke(12-14 kanaler) koster kr.2666 første år inkl. SD mottager og alle avgifter ( kr.1866 år 2) og inkluderer TVNorge HD.

Norgespakken - Canal Digital NO

Totalsum for 2 års abbonement = kr.4532

 

Viasats folkepakke(12 kanaler) koster kr.2037 første år ink. dekoder og alle avgifter. Kr. 2346 for år 2.

Viasat - Viasat Folkepakke

Totalsum for 2 års abbonement = kr.4383

 

Man kan også se kanaler i bakkenettet uten abbonement men TV3 er ikke en gratis kanal i bakkenettet.

Til bakknettdekodere får man gratis smartkort for TV2,lokaltv og åpen kanal. Dette gir NRK1,NRK2,NRK3,NRKSuper,13-14NRK radiokanaler, TV2 , lokaltv og åpenkanal. Max.prisen er kr.1500 som er det man betaler for dekoderen. TV2 blir ikke betaltv før tidligst i 2010 så det vil ikke være nødvendig med noe abbonement før tidligst i 2010. Er du heldig klarer du å få tak i enda billigere dekodere. Når bakkenettet ble åpnet solgte expert eller elkjøp dekodere til 1000kr. Som sagt så gir ikke gratiskortet TV3 så det ble en liten avsporing....

RiksTV - EnkeltKanaler

Mottager for gratistilbudet i bakkenettet kan bestilles her : RiksTV Webshop

(unngå Sagem...)

Totalsum for 2 år blir prisen du betaler for dekoderen - dvs. maks. kr. 1500

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...