Gå til innhold

Byferie, USA eller Canada?


NewGUY

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å ha meg en liten storbyferie i høst, og tenker litt på enten Canada eller USA, men er det noen som har noen tips til byer? Tenker litt på Boston eller noe lignende.

 

Er det mye styr å reise innom begge landene? F.eks. fly til Boston være der noen dager og så reise til f.eks. Toronto for noen dager?

Endret av NewGUY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil heilt klart anbefale USA fortiden me tanke på verdien av en dollar. Så alt der er ekstremt billig! :woot:

 

Verdien er på vei opp. 5.8 nå

Fortsatt ikke store forskjellene om de er 5,8 nå og var 5 sommeren, har ikke allverden å si.

 

Ellers har jeg vært rundt i store deler av Florida, men kan anbefale Key West, Miami og Orlando :)

 

Men skulle ønsket å reise til New York en dag, DET hadde vært saker det :thumbs:

 

Hva med litt info. trådstarter? Aldersgruppe? Mange som skal være med? Barn? etc.

Lenke til kommentar
Vil heilt klart anbefale USA fortiden me tanke på verdien av en dollar. Så alt der er ekstremt billig! :woot:

 

Verdien er på vei opp. 5.8 nå

Fortsatt ikke store forskjellene om de er 5,8 nå og var 5 sommeren, har ikke allverden å si.

 

Ellers har jeg vært rundt i store deler av Florida, men kan anbefale Key West, Miami og Orlando :)

 

Men skulle ønsket å reise til New York en dag, DET hadde vært saker det :thumbs:

 

Hva med litt info. trådstarter? Aldersgruppe? Mange som skal være med? Barn? etc.

 

Reiser du for å shoppe så utgjør jo en kursforskjell på 0,8 ganske mye da. Når kursen har gått fra 5 til 5,80 så har alt du kjøper i USD blitt 16% dyrere. Si at du shopper for 2500 USD så betalte du 12 500 da kursen var 5, nå må du ut med 14 500 kr for 2500 USD, en forskjell på 2000 kr er vel ikke ubetydelig vel?

Lenke til kommentar
Vil heilt klart anbefale USA fortiden me tanke på verdien av en dollar. Så alt der er ekstremt billig! :woot:

 

Verdien er på vei opp. 5.8 nå

Fortsatt ikke store forskjellene om de er 5,8 nå og var 5 sommeren, har ikke allverden å si.

 

Ellers har jeg vært rundt i store deler av Florida, men kan anbefale Key West, Miami og Orlando :)

 

Men skulle ønsket å reise til New York en dag, DET hadde vært saker det :thumbs:

 

Hva med litt info. trådstarter? Aldersgruppe? Mange som skal være med? Barn? etc.

 

Reiser du for å shoppe så utgjør jo en kursforskjell på 0,8 ganske mye da. Når kursen har gått fra 5 til 5,80 så har alt du kjøper i USD blitt 16% dyrere. Si at du shopper for 2500 USD så betalte du 12 500 da kursen var 5, nå må du ut med 14 500 kr for 2500 USD, en forskjell på 2000 kr er vel ikke ubetydelig vel?

Spiller liten rolle for meg da jeg ikke shopper noe særlig, og er jo fortsatt billigere..

 

Det er ikke dollaren som blir høy, det er kronen som blir svak..

Lenke til kommentar

Vi er to kanskje tre stykker på 23-24 år som tenker på å reise bort. Så er ingen barn. Og som Covn, så synest ihvertfall jeg også at det er spennende med det jeg vil karakterisere som "historiske" byer Altså byer som bærer preg av gammel kultur (I amerikansk forstand) som f.eks. Boston.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg ønsker å ha meg en liten storbyferie i høst, og tenker litt på enten Canada eller USA, men er det noen som har noen tips til byer? Tenker litt på Boston eller noe lignende.

 

Er det mye styr å reise innom begge landene? F.eks. fly til Boston være der noen dager og så reise til f.eks. Toronto for noen dager?

 

Definitivt USA, dra til New York. Storbyen over alle storbye! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...