Gå til innhold

Den store Brownies tråden


TurboHolte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brownies er godt. Det er lenge siden jeg spiste det nå, men jeg sverget til Freias ferdigmiks over Toros. Ikke bare pga den overlegne smaken, men også pga den geniale lille pappformen som fulgte med i pakken, som man stekte kaka i. Det er imidlertid en stund siden jeg har sett Freia Brownies nå, de har kanskje tatt den av markedet? :(

Lenke til kommentar

Jeg har funnet en knallgod oppskrift. Lett er den og :D

Smaken på deigen minner meg utrolig mye om Toro sin mix -en jeg sverget til for mange år siden. Såklart ferskere og du får ikke denne skorpen slik som på toromixen.

 

- 200 g smør.

- 2 dl sukker.

- 1/2 dl honning.

- 1/8 ts salt.

- 1 1/2 dl hvetemel.

- 4 ss kakaopulver.

- 1 ts vaniljesukker.

- 2 egg.

Glasur: 100 g kokesjokolade, 1 dl kremfløte.

 

Smelt smør i en kjele. Fjern fra varmen før sukker og honning vispes inn. Tilsett det tørre og sammenvisete egg. Legg bakepapir i en springform, ca 24cm i diameter. (jeg bruker en 26) og hell røren i. Stek kaken ved 180 grader i ca 20 minutter. Løsne langs kanten mens kaken ennå er varm.

 

Smelt sjokoladen over vannbad. Tilsett fløte og bland godt. Stryk glasuren over hele kaken.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Visste ikke at Ben and Jerrys hadde Brownies is, men Haagen Dasz sin er veldig god. Brownies, vanilje og karamellsaus.

 

Noen som har prøvd å lage seg egne chocolate sundae med Brownies? Sånn pleier jeg å gjøre det:

 

I et kaffeglass:

Legg litt sjokoladesaus i bunnen

Ha vaniljeis oppå

Hell over Kalhua kaffelikør

Dytt en bit Brownies oppå

Ha vaniljeis oppå der igjen

Ha karamellsaus og daimkuler oppå der

Ha enda en vaniljeiskule oppå

Topp med pisket krem og sjokoladesaus

 

Nyt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...